علت های تیره شدن دور چشمانمان چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تیره شدن دور چشم

تیره شدن دور چشم علل زیادی دارد و نمی شود گفت افراد تنها به یک علت دور چشمانشان تیره است. به طور مثال بعضی از افراد به دلیل سابقه خانوادگی دور چشمانشان تیره است یا بعضی افرادی به دلیل آلرژی از این موضوع شکایت دارند.

تیره شدن دور چشمافزایش سن

هر چه سن افراد بالا می رود پوست نازک تر و میزان کلاژن و چربی پوست کاهش می یابد. طبیعی است که هر چه پوست نازک تر شود مویرگ های زیر پوست هم آشکارتر می شود. پس از دلایل اصلی تیرگی دور چشم می توان به افزایش سن اشاره کرد که حتماً تمام ما انسان ها آن را تجربه خواهیم کرد.

حتماً بخوانید: علت و درمان تیرگی دور چشم چیست؟

دهیدراته شدن یا کم آبی بدن

از دیگر عواملی که سبب تیره شدن و گود افتاد زیر چشم می شود، دهیدراته شدن بدن است. برای فرار از این وضعیت کافی است شما در طی روز به اندازه کافی آب بنوشید.

ژنتیک

سابقه خانوادگی هم می تواند در این موضوع نقش داشته باشد. پس این امکان وجود دارد که تیره شدن دور چشم شما ژنتیکی است.

حتماً بخوانید: از بین بردن تیرگی دور چشم با ماسک خیار

خستگی چشم ها

این روزها اکثر ما مجبوریم برای مدتی طولانی به صفحه لپ تاپ و مانیتور نگاه کنیم. این کار سبب گشاد شدن عروق و تیره دیده شدن دور چشم می شود. سعی کنید تا جایی که امکان دارد به چشمان خود در طی روز استراحت دهید و کمتر از وسایلی چون لپ تاپ، تلویزیون و مانیتور استفاده کنید.

خرید کنید: برای رفع تیرگی دور چشم خود از این کرم ها استفاده کنید

آلرژی

از دیگر علل تیرگی دور چشم می توان به آلرژی اشاره کرد. زمانی که فرد دچار آلرژی می شود، هیستامین ترشح شده سبب خارش، قرمزی و گشاد شدن دور چشم او می شود. در این مواقع فرد زمانی که خود را در آینه نگاه می کند شاهد کبودی و تیرگی دور چشم خود می شود.

حتماً بخوانید: با گلاب تیرگی دور چشمان خود را از بین ببرید

نور آفتاب

از دلایلی که می گویند نور خورشید برای پوست مضر است، تولید ماده ملانین در بدن است. ملانین یک ماده رنگ دهنده به پوست است و در تعیین رنگ پوست بسیار نقش دارد. ما برای اینکه از تیره شدن پوست خود پیشگیری کنیم نباید زیاد در معرض نور آفتاب قرار بگیریم.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }