چرا Xiaomi 11T Pro در رده ی گوشی های پرچمدار است؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

Xiaomi 11T Pro

امروز به سراغ گوشی رفته ایم که در تمامی بخش های بررسی بسیار عملکرد خوبی داشته و توانسته مشتریانی که به دنبال گوشی های نیمه پرچمدار هستند را به خوبی جذب خود کند. به طور خلاصه بگوییم امروز گوشی Xiaomi 11T Pro را بررسی می کنیم که در تمامی بخش های به جز بخش دوربین بسیار عالی درخشیده است.

Xiaomi 11T Proطراحی ظاهری

Xiaomi 11T Pro آمده است که کمی بازار گوشی های پرچمدار را بهم بزند و در سلیقه مشتریانی که قصد خرید گوشی های گران قیمت را دارند کمی تغییر ایجاد کند. پس این گوشی باید خود را با طراحی ظاهری و متریال بسیار خوب به بازار معرفی کند. شیائومی تصمیم گرفته این گوشی را با چند رنگ متفاوت به بازار عرضه کند که رنگ یکی از آن ها می تواند کمی سلیقه ای و جذاب باشد. این رنگ همان رنگ هفت رنگی است که در قاب شیشه ای این گوشی خود را به نمایش گذاشته است.

اما داستان شیائومی ۱۱ تی پرو به همین جا ختم نمی شود، بلکه فریم دور این گوشی به خودی خود حرفی برای گفتن دارد. در واقع شیائومی طراحی اسپیکرهای این گوشی را به کمپانی هارمن کاردن سپرده است. به جلوی گوشی میام که با یک صفحه نمایش گوریلا گلس Victus مواجه می شویم. در این بخش موضوعی که کمی بیننده را دلسرد می کند حاشیه های زیاد صفحه نمایش است.

در بخش فریم گوشی هم همانند دیگر گوشی های شیائومی شاهد حسگر اثر انگشت، دکمه های کم و زیاد صدا گوشی، خشاب سیم کارت و اسپیکر هستیم.

در مورد گواهی ضد آب و ضد گرد و خاک Xiaomi 11T Pro باید بگوییم این گوشی گواهی IP53 دارد.

حتماً بخوانید: شیائومی پوکو F3؛ گوشی با یک سخت افزار فوق العاده

صفحه نمایش Xiaomi 11T Pro

جایی آمدیم که شیائومی ۱۱ تی پرو خود را به یک صفحه نمایش ۱۰۸۰ با نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و یک میلیارد رنگ مجهز کرده است. البته نکته جالب اینجاست که این صفحه نمایش سوپر امولد از دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانی می کند. تمام اعداد و مشخصات به ما می گوید که با یک صفحه نمایش فوق العاده سر و کار داریم؛ اما مواردی چون روشنایی کم و حاشیه دور صفحه نمایش می تواند کمی مشتریان را از خرید دلسرد کند.

Xiaomi 11T Proباتری شیائومی ۱۱ تی پرو

شیائومی در این بخش مانند یک خودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری عمل کرده است. به طور خلاصه بگوییم باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت این گوشی که حدود یک روز و نصفی با کار کردن معمولی صاحب خود را پشتیبانی می کند و تنها در حدود ۲۰ دقیقه با یک شارژر ۱۲۰ واتی شارژ می شود. فکر نمی کنم باتری این گوشی جایی برای نقد منفی گذاشته باشد. البته اگر بعضی از افراد از ابعاد شارژر ایراد نگیرند.

حتماً بخوانید: شیائومی می ۱۱ لایت؛ گوشی از جنس پرچمداران شیائومی

دوربین

ما با یک پکیج دوربینی سر و کار داریم که دوربین اولترا، اولتراواید و ماکرو به ترتیب ۱۰۸، ۸ و ۵ مگاپیکسل خود را به ما معرفی می کنند. شاید دیدن ۱۰۸ مگاپیکسل در مشخصات دوربین این گوشی شما را حیرت زده کند؛ اما باید بگوییم که این خبرها هم نیست و شما نمی توانید با دوربین های این گوشی عکاسی حرفه ای داشته باشید.

در نگاه کلی به دوربین های این گوشی باید بگوییم که شما نمی توانید عکس هایی با گستره دینامیکی و روشنایی خوبی را در گالری گوشی خود به ثبت برسانید. البته این موضوع برای افرادی که دوست دارند عکس های حرفه ای بگیرند بسیار اهمیت دارد.

در مورد دوربین ۱۶ مگاپیکسلی هم باید بگوییم ما دوباره با مشکلات گستره دینامیکی دسته و پنجه نرم می کنیم. حتماً هنگام تست دوربین سلفی روی عکس گرفته شده زوم کنید!!

Xiaomi 11T Proپلتفرم  Xiaomi 11T Pro

تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ ۵ جی، اندروید ۱۱ و رابط کاربری miui 12.5 از مشخصات پلتفرم این گوشی است. البته این گوشی قابل ارتقاء به اندروید ۱۲ و ۱۳ miui دارد که به همین زودی ها شما می توانید گوشی خود را آپدیت کنید.

در بررسی کلی شما می توانید با پلتفرم و تراشه بسیار عالی این گوشی خروجی بسیار خوبی را حین بازی و انجام کارهای روزانه دریافت کنید.

اسپیکر

چند وقتی است که شیائومی با کمپانی هارمن کاردن همکاری می کند و بخش طراحی اسپیکرهای گوشی خود را به این کمپانی سپرده است. عملکرد اسپیکرها واقعاً عالی است و شما می توانید خروجی صدای بسیار باکیفیتی را از اسپیکرهای این گوشی بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }