چگونه لباس های بافتنی خود را بشوییم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

شستن لباس بافتی

با آمدن فصول سرد سال همه ی لباس های بافتنی از کمدها خارج می شود. طبیعی است که هر لباسی بعد از مدتی استفاده احتیاج به شستشو دارد. در ادامه ما به کمک شما آمده ایم تا لباس های بافتنی خود را به شیوه صحیح شستشو دهید.

شستن لباس بافتیمشخصات لباس

شما هر لباس بافتی را که خریداری می کنید به آن برچسبی متصل شده که شما را از شیوه صحیح شستشوی لباس آشنا می کند. این برچسب به شما می گوید که با دست یا لباسشویی لباس خود را بشویید.

حال اگر این مشخصات به شما گفته بود لباس خود را با دست بشویید، کافی است شما یک تشت را با آب سرد پر کنید و مقداری مواد شوینده درون آن بریزید. لباس بافتنی خود را بدون اینکه با دست فشار دهید یا چنگ بزنید شستشو دهید. در آخر هم لباس خود را با آب سرد آبکشی فرمایید.

اگر هم در مشخصات برچسب لباس بافت شما ذکر شده بود که با ماشین لباسشویی لباس خود را شستشو دهید کار شما راحت است. کافی است دمای آب ماشین را در کمترین دما قرار دهید و با انتخاب گزینه لباس های پشمی لباس خود را شستشو دهید. البته که اگر برایتان مقدور است لباس خود را در کیسه های مخصوص لباس قرار دهید تا به بافت لباستان کمتر آسیب برسد. در آخر هم توجه کنید که دور ماشین خود را در کمترین حالت قرار دهید.

حتماً بخوانید: شیوه صحیح شستشوی لباس های بافتنی

گرفتن آب لباس بافتنی

می دانید که برای خارج کردن آب اضافی لباس بافتنی نباید به هیچ عنوان لباس را بچلانید یا از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده کنید. کافی است لباس خود را بعد از شستشو با فشردن دستانتان آب اضافی آن را خارج کنید. حال لباس را روی یک حوله پهن کنید و به حالت لوله ای در بیاورید. بعد از این کار سعی کنید با تحت فشار قرار دادن حوله و لباس آب اضافی را از لباس به حوله منتقل کنید.

حتماً بخوانید: چرا لباس های تیره بعد از شستشو بور می شوند؟

خشک کردن لباس بافتنی

در این مرحله لباس بافتنی خود را روی یک سطح صافی پهن کنید که هوا به خوبی جریان داشته باشد. توجه کنید که به هیچ عنوان نباید لباس بافت را برای خشک کردن آویزان کنید.

در آخر هم به هیچ عنوان برای خشک کردن لباس خود از وسایل گرمایشی استفاده کنید، زیرا این کار سبب صدمه رسیدن به بافت و آب رفتن لباس می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }