هر آنچه که باید در مورد آبله مرغان در کودکان بدانیدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

آبله مرغان در کودکان

از بیماری های ویروسی که اغلب ما در کودکی خود دچار آن شده ایم، آبله مرغان است. این بیماری اغلب بی خطر است و معمولاً اکثر افرادی که به آن مبتلا می شوند بدون درمان های خاصی حالشان بهبود پیدا می کند.

این بیماری جزء شایع ترین بیماری ها در بین کودکان است و اکثر پدر و مادرها تجربه مبتلا شدن فرزندشان را به این بیماری داشته اند. یک نکته جالب در مورد این بیماری این است که اکثر کودکان جهان واکسن آبله را تزریق می کنند؛ ولی در سال حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون کودک به بیماری آبله مرغان مبتلا می شوند.

آبله مرغان در کودکانعلائم مبتلا شدن به آبله مرغان

تاول های خارش دار روی پوست از بارزترین نشانه های مبتلا شدن به آبله مرغان است. البته که خستگی، سردرد، بی اشتهایی و تب می تواند از دیگر علائم این بیماری ویروسی باشد.

آبله مرغان از چه راهی منتقل می شود؟

افرادی که دچار این بیماری می شوند با ویروس واریسلا تماس پیدا می کنند. این ویروس از طریق تماس مستقیم با تاول و سرفه فرد بیمار انتقال پیدا می کند.

حال زمانی که فرد به این ویروس آلوده شود بعد از مدت ۱۰ الی ۲۱ روز با علائم این بیماری آشنا می شود. این آشنایی با به وجود آمدن برآمدگی های صورتی بر روی پوست بدن شروع می شود.

در ادامه …

بعد از نمایان شدن برآمدگی های صورتی فرد باید خودش را برای تاول هایی که روی آن ها کبره بسته آماده کند. بعد از این زمان دیگر حال بیمار رو به بهبودی می رود.

حتماً بخوانید: با چند روش درمان سریع خارش بدن در منزل آشنا شوید

درمان احساس خارش

قبل از همه چیز باید توجه کنید که به هیچ عنوان نباید محل تاول ها را بخارانید. برای تسکین خارش بدن از مخلوط جوش شیرین و آب خنک برای استحمام فرزند خود استفاده کنید. این موضوع را هم به فرزندان خود یادآوری کنید که به هیچ عنوان تاول ها را از پوست خود جدا نکنند، زیرا جای آن ها می تواند برای همیشه بر روی پوست آن ها بماند.

خطر

اگر فرزند شما علاوه بر علائم بیماری سرگیجه و ضعف، تب بالا، گسترش بیماری به چشم ها و ملتهب شدن تاول ها را تجربه کرد، حتماً به پزشک متخصص مراجعه فرمایید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }