بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه؛ بی ام و M8 کامپتیشن تکامل یافتهزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه

یکی از خیره کننده ترین خودروهای اسپرت کمپانی بی ام و سری ۸ است. این خودروی اسپرت جذاب با تیپ های مختلفی به بازار عرضه شده است. امروز ما به سراغ قوی ترین تیپ های این خودروی یعنی آلپینا B8 گرن کوپه و بی ام و M8 کامپتیشن رفته ایم. البته ما روی سخنمان در این مطلب بیشتر به B8 گرن کوپه است.

هر زمان که نام آلپینا بر روی خودروهای بی ام و می آید، مطمئن باشید با یک نیروگاه عجیب و غریب سر و کار دارید. اینبار این نام در کنار سری هشت بی ام و قرار گرفته است؛ اما اینبار کمی قرار گرفتن این نام برای بی ام و گران تمام شده و آلپینا با لحن تهدید آمیز جلو آمده است. به طور خلاصه بگوییم شما با ۱۰ هزار دلار کمتر هزینه کردن می توانید به جای ام ۸ گرن کوپه کامپتیشن، بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه را خریداری کنید و سواری لذت بخش تر را تجربه کنید.

بی ام و آلپینا B8 گرن کوپهطراحی ظاهری

آلپینا همیشه سعی دارد بر پیکر خودروهای بی ام و کت و شلوار به تن کند و چهره خودرو را کمی رسمی تر و عضلانی تر به نمایش بگذارد. برای این کار آلپینا شروع کرده سپرهای عقب و جلو را تغییر داده و بدنه خودرو را کمی به خطوط ظریف آشنا کرده است. در آخر هم رینگ های جذاب خود را که امضای کمپانی آلپینا است را بر روی لاستیک های این اتاق از بی ام و قرار داده است.

البته باید بگوییم که اتاق ۸ بی ام و به خودی خود یک خودروی جذاب است، حتی اگر شما به نسخه ۸۴۰i که نسخه پایه این خودرو است توجه کنید متوجه جذابیت بیش از حد می شوید.

این خودرو را بیشتر با سه رنگ جذاب سبز متالیک، آبی متالیک و بلواستون متالیک می شناسند. در مورد جذابیت دو رنگ آبی و سبز این خودرو نمی تواند نقد منفی داشت. اما رنگ بلواستون متالیک کمی عرصه را برای نقدهای منفی باز کرده است، زیرا شما می توانید این رنگ را در نسخه های پایه سری ۸ مشاهده کنید.

بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه

حتماً بخوانید: BMW M5 CS 2022؛ نخستین خودروی M که صفر تا ۱۰۰ را زیر ۲.۹ طی می کند

کابین آلپینا B8 گرن کوپه

همه ما می دانیم که با یک سدان کوپه لوکس سر و کار داریم که در ستون C آن یک انحنای زیبا شکل گرفته است. پس کاملاً همه ما با فضای کابین و متریال بسیار عالی این خودرو آشنایی داریم. اما یک سؤال؛ فرق نسخه پایه یا سری ام با آلپینا B8 گرن کوپه در چیست؟ در پاسخ باید بگوییم شما شاهد هیچ تغییر در کابین این خودرو با دیگر نسخه ها نیستید. البته چرا اگر به رکاب خودرو، نشان روی فرمان، پلاک روی کنسول مرکزی و موس خودرو توجه کنید متوجه علامت معروف آلپینا می شوید.

این قسمت هم همانند قسمت طراحی ظاهری ما زیاد شاهد تغییرات عمده نیستیم.

بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه

حتماً بخوانید: پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 RS؛ آخرین خودروی موتور وسط پورشه

سواری و موتور

به بخش جذاب این مطلب یعنی قلب تپنده این خودرو رسیدیم. جایی که ما با یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ سر و کار داریم. این موتور با کمک یک گیربکس ۸ سرعته ZF می تواند ۶۲۱ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و صفر تا صد را در زمان ۳.۳ ثانیه طی کند.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی نسبت به موتور این خودرو داشته باشیم باید بگوییم ما با یک موتور نسبتاً مشابه به M8 سر و کار داریم. البته که هر دوی موتور این دو خودروها از یک کارخانه بیرون می آیند و فقط آلپینا با تعویض قطعاتی موتور را اصلاح می کند.

آلپینا توانسته با تغییرات و اصلاحات انجام شده گشتاور بیشتری از این موتور ۴.۴ لیتری بگیرد. اما باید بگوییم این گشتاور بیشتر نتوانسته خودرو را از M8 سریع تر کند. البته که سواری بی ام و آلپینا B8 گرن کوپه نرم تر است و می تواند پاسخ بهتری به مشتریان اتاق هشت بدهد.

بی ام و آلپینا B8 گرن کوپهارزش خرید

اکثر خریداران این خودرو بین خرید M8 گرن کوپه کامپتیشن با آلپینا B8 گرن کوپه دو به شک هستند. اگر به ابتدای متن توجه کرده باشید ما گفتیم این خودرو می تواند تهدید بزرگی برای بی ام و باشد. زیرا با ۱۰ هزار دلار کمتر هزینه کردن خریدار سواری نسبتاً بهتری را نسبت به ام هشت از خودروی خود می گیرد. به طور خلاصه بگوییم B8 گرن کوپه راحت تر با خریدار خود صحبت می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }