سوناتا N Line مدل ۲۰۲۱؛ سدان معروف هیوندای در جلد یک خودروی اسپرتزمان مطالعه : ۲ دقیقه

سوناتا N Line مدل ۲۰۲۱

سال ۲۰۱۹ سالی بود که نسل هشتم هیوندای سوناتا رونمایی شد. اکثر خریداران و دوستداران خودروی سوناتا به دنبال یک سدان خانوادگی و اقتصادی هستند. اما کمپانی هیوندای بر این توقع و طرز فکر دوستداران سوناتا خنجر کشید و سدان معروف خود را با طعم و مزه اسپرت آشنا کرد. N Line نامی است که سدان سوناتا با آن جلد عوض می کند و خودرو را از آن حالت اقتصادی و خانوادگی کمی دور می کند.

سوناتا N Line مدل 2021طراحی ظاهری سوناتا N Line

ذهنیت همه ی ما از یک خودروی اسپرت کاملاً با یک خودروی معمولی و اقتصادی متفاوت است. این ذهنیت به ما می گوید که ماشین های اسپرت ورودی و خروجی های هوایی در بدنه خود دارند و اکثر آن ها کاپوت هایی با هودی های جذاب دارند. آیا سوناتا ان لاین توانسته پاسخ خوبی به ذهنیت ما دوستداران خودروهای اسپرت دهد؟ در پاسخ باید بگوییم خیر، زیرا این تیپ از سوناتا با همان استایل استاندارد به بازار آمده است. البته که در بعضی از قسمت های شاهد تفاوت با نسخه استاندارد هستیم.

جلوپنجره تیز شکل، دیفیوزر با دو خروجی اگزوز و رینگ های آلیاژی از مواردی هستند که سبب اسپرت دیده شدن این خودرو شده اند. البته نام N Line روی جلوپنجره درج شده که باعث تفاوت بین دیگر نسخه ها شده است!!

سوناتا N Line مدل 2021

حتماً بخوانید: هیوندای سوناتا هیبرید یک سدان به صرفه و اقتصادی

کابین سوناتا ان لاین

طراحی کابین همانند روند طراحی بدنه خودرو حالت استاندارد خود را با کمی تغییر حفظ کرده است. این تغییر بیشتر در صندلی های خودرو نمایان است که با خطوط قرمز تزئین شده است. به طور خلاصه بگوییم کابین سوناتا ان لاین تفاوت خاصی با نسخه استاندارد ندارد.

شاید بهتر بود هیوندای تغییرات بیشتری در کابین ایجاد می کرد. به طور مثال فرمان این خودرو زیاد با تیپ و کلاس این خودرو تطابق ندارد و بهتر بود هیوندای به جای فرمان چهار پره یک فرمان دی کات می گذاشت.

در مورد ارگونومیک کابین باید بگوییم هیوندای در این زمینه بسیار عالی عمل کرده و می شود گفت کابین سوناتا ان لاین در عین اسپرت بودن بسیار راحت است.

سوناتا N Line مدل 2021سواری N Line

جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه و موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ دست به دست هم داده اند تا زیر پای شما ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور تولید کنند. این خودرو برای اینکه بتواند در ۶.۲ ثانیه صفر تا صد را طی کند تمام قدرت موتور را به چرخ های جلو می دهد.

به طور کل این شما هستید که تعیین می کنید کی با این خودرو خشن، کی با آن آرام رفتار کنید. اما فراموش نشود که سوناتا N Line نمی توانند کاملاً مشابه خودروهای اسپرت رفتار کند و به شما یک سواری خشک و بدون عیب و ایراد بدهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }