ریچل هالیس در کتاب خودت باش دختر به چه مواردی اشاره کرده است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس (مترجم: پری راد)

این کتاب در مورد بسیاری از دروغ های بزرگ در جامعه صحبت می کند و حقیقت مهمی را آشکار می کند. حالا بپرسید کدام حقیقت؟ شما، بله با شما هستم! تنها کسی هستید که مسئول میزان شادی، خوشبختی و نارضایتی های زندگی تان هستید، حتی مسئول کسی هستید که در آینده خواهید شد.

کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس
خرید کتاب خودت باش دختر اثر ریچل هالیس

اعتماد به نفس از نظر ریچل هالیس

با قضاوت کردن برخورد می کردم. قضاوت کردن ها، غیبت کردن ها، همه و همه از عدم اعتماد به نفس نشأت می گیرد، به خودتان نگاهی بی اندازید و ببینید اشکال کارتان چیست؟ علت بدرفتاری دیگران با شما چیست، نسبت به خودتان به دلیل بدرفتاری هایتان صادق باشید، صادق بودن، اولین قدم برای تبدیل شدن به نسخه ای بهتر از خودتان است.

حتماً بخوانید: مراقب خودت باش؛ کتابی که باورهای قشنگی برای جوانان دارد

کارهای احمقانه ریچل هالیس

کارهای احمقانه انجام می دهم. همراه با پسرهایم روی زمین نقاشی می کشیدم، شروع به تست انواع وسایل آرایشی روی صورتم می کردم، کار احمقانه و خلاقانه ای که هدفش فقط خوش گذرانی بود، امتحان می کردم.

طرز رفتار ریچل هالیس با اهدافش

با صدای بلند درباره ی اهدافتان صجبت کنید. به زبان آوردن اهداف بسیار مهم است. گاهی برای خودمان سخت است باور کنیم چنین هدفی داریم، وقتی آن ها را به زبان می آوریم با قدرت و قاطعیت تمام آن را دنبال می کنیم. در زمان رانندگی وقتی کسی صدایم را نمی شنود اهدافم را بر زبان می آوردم و آن ها را مثل خواندن یک آهنگ تکرار می کنم، طوری که انگار زمان باید بگذرد تا به بار بنشیند.

دیدگاه ریچل هالیس در برابر توهین ها

منظور از توهین، مسخره کردن و مورد استهزا قرار گرفتن نیست، منظورم این است که کسی که هستید را دیگران به راحتی قبول و تأیید نمی کنند. اگر شما مردم دوست هستید حتماً فکر می کنید چون مردم را دوست دارم پس همه آن ها نیز مرا دوست دارند و سعی می کنم هر جور آن ها می خواهند رفتار کنم، به آن ها اجازه می دهم شخصیتم را شکل دهند. روی بهتر بودنتان تمرکز کنید و نسخه ی دوست داشتنی تری از خودتان بسازید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }