برای جلوگیری از ریزش مو تخم مرغ، آجیل، اسفناج و … بخوریدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو می تواند یک اتفاق ناخوشاید برای همه ی ما باشد. اما راهکار چیست؟ آیا باید دست روی دست بذاریم تا تمام موهایمان بریزد؟ در این بین تغذیه سالم می تواند برای افراد بسیار مؤثر واقع شود. در ادامه ما به چند نوع مواد غذایی اشاره کرده ایم تا شما با تغذیه آن ها بر مشکل ریزش موی خود غلبه کنید.

جلوگیری از ریزش موتخم مرغ برای ریزش مو

اگر به دنبال یک مولتی ویتامین قوی هستید و دوست دارید ویتامین های بدن خود را طبیعی تأمین کنید، خوردن تخم مرغ را به شما پیشنهاد می دهیم. تخم مرغ سرشار از روی، پروتئین، سلنیوم و بیوتین است و خوردن آن می تواند کمک زیادی در پیشگیری از ریزش مو به شما کند.

حتماً بخوانید: دلایل ریزش موی سر چیست و چگونه باید ریزش موی سر خود را کنترل کنیم؟

ریزش مو دارید، آجیل بخورید

آجیل منبع خوبی برای تأمین ویتامین E، اسیدهای چرب امگا ۳، روی و سلنیوم است. سعی کنید در طی روز برای درمان ریزش موی خود از آجیل هایی مثل گردو، دانه چیا، بادام و دانه کتان تغذیه کنید.

ماهی های چرب بخوریدماهی های چرب بخورید

امگا ۳، ویتامین دی، ویتامین های B، پروتئین و سلنیوم نقش بسیار مهمی در جلوگیری از ریزش مو دارند. شما می توانید برای تأمین این مواد مغذی و معدنی از ماهی های چربی مثل سالمون و ماهی تن استفاده کنید.

حتماً بخوانید: از فرآیند تولید تا مضرات تن ماهی؛ آیا تن ماهی ارزش غذایی دارد؟

اسفناج برای ریزش مو

تغدیه از مواد غذایی که حاوی آهن هستند، می تواند به افرادی که دچار ریزش مو هستند کمک بسیار زیادی کند. یکی از این مواد غذایی که سرشار از آهن است و شما می توانید به راحتی آن را تهیه کنید اسفناج پخته شده است.

حتماً بخوانید: علت ریزش مو بعد از کرونا چیست؟ + راه درمان تلوژن افلوویوم

میوه

از دیگر منابع تغذیه برای جلوگیری از ریزش مو می تواند خوردن میوه هایی چون انگور، گیلاس، زرد آلو، پرتقال و انواع توت باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }