مضرات نوشابه های رژیمی؛ نوشابه های رژیمی چاق کننده هستند!!زمان مطالعه : ۲ دقیقه

مضرات نوشابه های رژیمی

در جامعه امروزه در بین افراد چاق نوشابه های رژیمی بسیار طرفدار پیدا کرده است و بسیاری از افرادی که اضافه وزن دارند از این نوع نوشابه ها به جای نوشابه های گازدار معمولی استفاده می کنند. اما یک سؤال پیش می آید و آن این است که آیا نوشابه های رژیمی واقعاً برای افراد چاق مناسب هستند؟ راحت تر بگوییم: مضرات نوشابه های رژیمی چیست؟

ارزش غذایی نوشابه های رژیمی

قبل از هر چیز بهتر است بدانید نوشابه های رژیمی و نوشابه های معمولی هیچ ارزش غذایی ندارند و شما با مصرف بی رویه آن ها حتماً به سلامت خود زیان می رسانید.

می رسیم به جایی که شما یک قوطی نوشابه مصرف می کنید. اگر قوطی نوشابه مصرفی شما معمولی باشد ۱۳۲ کیلو کالری انرژی کسب کرده اید. اما اگر قوطی نوشابه مصرفی شما رژیمی باشد هیچ کالری کسب نکرده اید. یک لحظه صبر کنید. اینکه شما هیچ کالری دریافت نکرده اید، لزوماً به این معنی نیست که شما چاق نمی شوید!

نوشابه های رژیمی چاق کننده هستند!!نوشابه های رژیمی چاق کننده هستند!!

تمامی شواهد نشان می دهد که نوشابه های رژیمی چاق کننده تر از نوشابه های معمولی هستند و افرادی که اضافه وزن دارند نباید از این نوع نوشابه ها مصرف کنند. آیا دلیل چاق کننده بودن این نوع نوشابه های را می دانید؟ آسپارتام

حتماً بخوانید: مضرات عجیب نوشابه های گاز دار

آسپارتام

در تولید نوشابه های رژیمی از شیرین کننده های مصنوعی نظیر آسپارتام استفاده می کنند. جالب است بدانید که آسپارتام ۲۰۰ برابر شیرین تر از قند معمولی است. به طور ساده بگوییم: یک قاشق چای خوری آسپارتام مساوی است با ۱۰ قاشق چای خوری شکر شیرین.

مضرات آسپارتام

مصرف آسپارتام می تواند افراد را به اختلالات دیدی، خشکی چشم، درد چشم ها، ناشنوایی، تحمل نداشتن سر و صداهای محیط اطراف، وزوز گوش و … مبتلا کند. البته که مضرات مصرف آسپارتام بیش از اینها است و ما فقط به بعضی از موارد اشاره کرده ایم. توجه کنید که هیچ زمان از نوشابه های رژیمی که در معرض گرما نگهداری شده اند استفاده نکنید، زیرا به دلیل تجزیه ترکیبات نوشابه تبدیل به یک ماده سمی برای چشم های شما می شود.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }