تجربه داشتن رابطه یک طرفه می تواند خیلی ناراحت کننده باشدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تجربه داشتن رابطه یک طرفه

همه ما دوست داریم وارد رابطه عاطفی دو طرفه شویم. اما به دلیل نداشتن تجربه و اهمیت ندادن به هشدارهای رابطه سمی وارد یک رابطه ی یک طرفه می شویم. مواردی که در ادامه مطلب گفته می شود می تواند شما را از تجربه داشتن یک رابطه یک طرفه نجات دهد.

ترجیح دادن دوست و تنهایی

تجربه داشتن رابطه یک طرفه به آموخته که فرد مقابل بودن با دوستانش را با بودن با شما ترجیح می دهد. جالب تر این است او ترجیح می دهد که تنها باشد تا با شما باشد.

تجربه داشتن رابطه یک طرفهاحساس امنیت

آیا شما در رابطه خود احساس امنیت می کنید یا خیر؟ پاسخ خیر می تواند خبر از یک رابطه عاطفی یک طرفه بدهد.

چه کسی ارتباط برقرار می کند؟

حرف از یک رابطه مشترک است. پس هر دو طرف در رابطه صحیح باید به دنبال یکدیگر باشند. اما در رابطه های یک طرفه این موضوع اصلاً رعایت نمی شود و تنها یک فرد به دنبال برقراری ارتباط است.

جبران محبت و لطف شما

آیا طرف مقابل پاسخی در برابر لطف و محبت شما می دهد؟ آیا او به فکر جبران لطف شما است؟ پاسخ ((نه)) به این دو سؤال خود می تواند خبر از یک رابطه یک طرفه بدهد.

حتماً بخوانید: نشانه های رابطه یک طرفه چیست و از چه راهی می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

مشکلات رابطه

ببینید آیا طرف مقابل شما به مشکلات رابطه تان اهمیت می دهد. توجه کنید حل مشکلات یک رابطه باید دو طرفه باشد، نه اینکه یک طرف فقط به دنبال راه حل باشد.

احساس کمبود

از دیگر حس هایی که شما نباید در یک رابطه دو طرفه احساس کنید، حس کمبود است. اگر مدام احساس کمبود در رابطه خود می کنید حتماً به فکر چاره ای باشد.

تجربه داشتن رابطه یک طرفهتغییر مسیر در گفتگوها

با طرف مقابل خود گفتگوی جدی داشته باشید. اگر متوجه شدید که او در مسیر گفتگوی شما تغییر ایجاد می کند و تلاش خود را می کند موضوع بحث را عوض کند، این امکان را بدهید که شما در یک رابطه دو طرفه نیستید.

احساس استرس

احساس استرس هم همانند احساس کبود در رابطه است. اگر متوجه آن شدید، حتماً برای ادامه رابطه خود چاره ای بی اندیشید.

عذر خواهی

تجربه داشتن یک رابطه یک طرفه به ما آموزش داده که طرف مقابل همیشه سعی دارد پارتنرش را در حالتی قرار دهد که به خاطر کار نکرده از او عذر خواهی کند.

توجیه رفتارهای او

افرادی که در چنین رابطه هایی قرار می گیریند همیشه سعی دارند اطرافیانشان را به خاطر رفتار ناپسند پارتنرشان توجیه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }