بی ام و X1 بخریم یا فولکس واگن تیگوانزمان مطالعه : ۵ دقیقه

تقابل بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوان

اگر قصد خرید یک خودروی صفر کراس اوور کامپکت آلمانی را در ایران داشته باشید حتماً با نام های بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوان آشنایی داشته اید. این آشنایی شما به تاریخ امروز احتیاج به حدود ۳ میلیارد تومان پول دارد. پس ما با خودروهایی در کشورمان سر و کار داریم که در رده قیمتی خودروهای لوکس قرار دارند. البته باید بگوییم این دو رقیب به دلیل شرایط ایران نام خودروی لوکس را یدک می کشند.

تقابل بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوانطراحی ظاهری

هر دو خودرو از کمپانی هایی خارج شده اند که طراحان آن سعی دارند با ساده ترین خطوط به یک بدنه شکیل و زیبا برسند. البته ما با صنایع خودرویی سر و کار داریم که هر یک روند خاصی را در طراحی خود دنبال می کنند. بی ام و به دنبال روند طراحی است که خودرو قشنگ طعم و مزه اسپرت بودن را بچشد. فولکس واگن هم به دنبال یک طراحی خانوادگی و اقتصادی در عین حال زیبا است. البته باید بگوییم که زبان اقتصادی آلمانی ها کمی با زبان دیگر نقاط دنیا فرق دارد.

در بررسی کلی همانطور که انتظار می رفت بی ام و از یک طراحی اسپرت تر و جوانپسندتر نسبت به فولکس واگن بهره می برد. البته فراموش نشود که ذات بی ام و اسپرت است و بی شک طراحی آن هم اسپرت است. اما آن طرف قضیه هم خطوط موازی و تناسب بدنه چشم نوازی می کند و نمی گذارد ذات اسپرت ایکس وان یک تنه برنده میدان شود.

در آخر باید بگوییم در بخش طراحی سلیقه شما است که تعیین می کند که کدام خودرو زیبا و شکیل تر است.

تقابل بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوان

حتماً بخوانید: تیگوان؛ کراس اوور صنعت خودروسازی فولکس واگن

امکانات رفاهی

این جایی است که بسیاری از خریداران این دو رقیب به انتخاب خود نزدیک می شوند. اما متأسفانه یا خوشبختانه باید بگوییم که آنقدر این رقابت نزدیک است که شاید خریداران به یک نتیجه مثبت نرسند.

اینکه ما بخواهیم کل امکانات رفاهی این دو رقیب را در این مطلب بگوییم کمی از حوصله مطلب خارج است. پس میریم سر اصل قضیه و آن این است که کدام خودرو نسبت به یکدیگر برتری دارند؟ !هم بی ام و X1 و هم فولکس واگن تیگوان!

در واقع ما در این بخش نمی توانیم بگوییم کدام خودرو نسبت به دیگری برتری دارد و امکانات رفاهی بیشتری در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

تقابل بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوانسواری و موتور

رسیدیم به نقطه ای که بی ام و ایکس وان برگ برنده را نزد خود نگه داشته است. البته کمی زود قضاوت نکنید شاید تیگوان با شرایط فنی خود توانست نظر شما را عوض کند و به برنده میدان توجهی نکنید.

بی ام و X1 از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد. این موتور و پیشرانه توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۲۳۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند شما را در ۶.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

فولکس واگن تیگوان از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بهره می برد. این موتور و پیشرانه توسط یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و می تواند شما را در ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. فراموش نشود که مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۷.۳ و رقیب آن بی ام و ۶.۵ است.

حتماً با اعدادی که در پاراگراف های بالا مشاهده کردید به خود می گویید که بی ام و یک سر و گردن از فولکس واگن بالاتر است. اما کمی عجله نکنید، زیرا استهلاک و حساسیت نگهداری می تواند کمی برگ برنده را از بی ام و بگیرد. در واقع به دلیل فشار زیادی که بی ام و روی پیشرانه خود گذاشته استهلاک و حساسیت نگهداری بسیار بالا برده است.

البته اگر بخواهیم خارج از هزینه نگهداری و حساسیت هر یک از دو رقیب در مورد سواری صحبت کنیم، باید بگوییم باواریایی ها یک سواری اسپرت را به راننده خود داده و خودرو را از آن حالت آرام و میانسالی تیگوان خارج کرده اند. البته موضوع سواری هم همانند طراحی ظاهری سلیقه ای است و این شرایط شما است که تعیین می کند چگونه بر روی آسفالت حرکت کنید.

تقابل بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوان

حتماً بخوانید: بی ام و X1 نسل دوم؛ کراس اووری اقتصادی از باواریایی ها

کابین

کیفیت متریال و ارگونومیک کابین خودرو برای هر دو کمپانی بسیار اهمیت دارد. پس ما با کابین هایی سر و کار داریم که متریال و ارگونومیک آن ها جایی برای نقد نگذاشته اند. پس در این صورت ما باید بخش طراحی کابین این دو رقیب را مورد بررسی قرار دهیم.

طبیعی است که بی ام و ذات اسپرت دارد، پس مواجه شدن با یک کابین اسپرت تر از فولکس واگن خارج از انتظار نیست. تا این جای قضیه متوجه شدیم که کابین ایکس وان اسپرت از تیگوان است. پس می ماند که کدام کابین لوکس تر و شکیل تر است. با نگاه کلی حتماً بیننده متوجه می شود که بی ام و خودروی خود را بسیار لوکس تر فوکس واگن طراحی کرده است و تأکید فولکس واگن بیشتر روی یک طراحی کابردی و اقتصادی بوده است.

تقابل بی ام و X1 و فولکس واگن تیگوانارزش خرید

در بخش ارزش خرید ما سعی کرده ایم به طور خلاصه شما را به یک نتیجه مثبت و انتخاب صحیح برسانیم.

ماموت خودرو نمایندگی رسمی فولکس واگن در ایران است. پرشیا خودرو هم نمایندگی رسمی بی ام و در ایران است. پس تا اینجا هر دو رقیب در ایران نمایندگی دارند.

اما مسئله تأمین قطعات، تعداد نمایندگی و تعداد خودرو در کشور سبب شده بسیاری از خرید تیگوان اجنتاب کنند و به سراغ رقیب آن در ایران بروند. به نظر تیم تکامگ اگر قصد خرید یکی از این دو رقیب را دارید بی ام و ایکس وان می تواند انتخاب بهتری در شرایط فعلی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }