رهایی از مهرطلبی دشوار نیست، فقط باید به این موارد توجه کنیدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

رهایی از مهرطلبی

نمی توانیم به هیجانات خود پاسخ درستی بدهیم. نمی توانیم ((نه)) به دیگران بگوییم. نمی توانیم خود را دوست داشته باشیم. نمی توانیم به خواسته های خود پاسخ دهیم. نمی توانیم در زندگی خود اعتماد به نفس داشته باشیم. بسیاری از این نمی توانیم ها که در زندگی افراد مهرطلب اختلال ایجاد کرده است.

فوراً تصمیم نگیرید

از ویژگی های افراد مهرطلب پاسخ مثبت دادن به تمام خواسته های دیگران است. برای رهایی از مهرطلبی باید تمرین کنید که فوراً به خواسته های دیگران جواب مثبت ندهید. سعی کنید قبل از جواب دادن فرصتی به خود بدهید تا همه ی جوانب را در پاسخ  خود بررسی قرار دهید.

به طور خلاصه بگوییم: قبل از پاسخ دادن به خواسته های دیگران به اولویت های زندگی خود فکر کنید. ببینید آیا شما برای انجام آن کار وقت دارید. ببنید که آیا شما با انجام آن کار به دردسر نمی افتید. ببینید که آیا آن کار مورد علاقه شما است. ببینید آیا ….

باورهای مهرطلبانه خود را اصلاح کنید

قرار نیست همه افراد شما را دوست داشته باشند. قرار نیست همه به شما محبت کنند. قرار نیست شما مورد تأیید همه افراد قرار بگیرید. قرار نیست شما هر کاری را انجام دهید تا دیگران شما را دوست داشته باشند.

تمام مواردی که در پاراگراف بالا گفته شد باورهای یک فرد مهرطلب است که برای رهایی از مهرطلبی باید آن ها را در زندگی خود اصلاح کند.

رهایی از مهرطلبیبه خودتان اهیمت دهید

افراد مهرطلب در زندگی خود تمرین کنید که شما تا زمانی از خودتان مراقبت نکنید و از نظر روحی و جسمانی در وضعیت خوبی قرار نداشته باشید، نمی توانید به افراد مهم زندگیتان خود رسیدگی کنید. پس قرار ما این شد که شما اول از خود مراقبت کنید.

تقویت هوش هیجانی

به فکر تقویت هوش هیجانی خود باشید. یکی از علل تداوم مهرطلبی در افراد هیجاناتی است که سبب ایجاد رفتارهای کنترل نشده می شود. در این قسمت شاید مطالعه این کتاب بتواند سطح آگاهی شما را نسبت به هوش هیجانی افزایش دهد.

حتماً بخوانید: هوش هیجانی (EQ)؛ بنای اصلی ارتباطات و واکنش های ما

به خودتان رسیدگی کنید

از راه های رهایی از مهرطلبی می تواند رسیدگی به خود باشد. حتماً سعی کنید در طی شبانه روز خود زمانی را برای رسیدگی به خودتان اختصاص دهید. به طور مثال فعالیت هایی را انجام دهید که سبب خوشحال شدن و نشاط شما می شود.

اعتماد به نفس

بهترین لطفی که شما می توانید در حق خود کنید، افزایش اعتماد نفس است. اکثر مشکل افراد مهرطلب اعتماد به نفس پایین است. آن ها خود را سزاوار زندگی خوب نمی دانند و در اکثر مواقع به احساسات و احتیاجات خود در زندگی پاسخ مناسبی نمی دهند. آن ها در بیشتر زمان ها نمی توانند پاسخ منفی به خواسته های دیگران بدهند.

بزارید این موضوع را با یک پرسش از شما به پایان برسانیم. چرا برای ارتقاء سطح اعتماد به نفس خود از یک متخصص کمک نمی گیرید؟

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }