جوش های پوستی بدن و صورت ما یک دلیل خاصی دارد و آن دلیل…زمان مطالعه : ۳ دقیقه

رعایت نکردن بهداشت فردی

یکی از مسائلی که بسیاری ساده از کنار آن گذر می کنند، رعایت بهداشت فردی است. بیایید این موضوع را با مثال هایی توضیح دهیم.

روبالشی؛ همه ما هنگام خواب سرمان را روی بالش می گذاریم. حال اگر روبالشی ما تمیز نباشد یا از روبالشی فردی دیگری استفاده کنیم احتمال جوش زدن صورت خود را بسیار افزایش داده ایم.

آرایش کردن در ماشین؛ از مسائلی که بسیاری از خانم ها رعایت نمی کنند، آرایش کردن در ماشین است. زمانی که خانم ها اقدام به انجام چنین کاری می کنند، مطمئناً دستان آن ها آلوده است و به احتمال زیاد وسایل آرایشی آن ها هم آلوده می شود. حال کلاهتان را قاضی، آیا پوست صورت به آلودگی ها واکنش نمی دهد؟

استفاده از حوله کثیف؛ همیشه سعی کنید صورت و بدن خیس خود را با حوله تمیز پاک کنید و هیچ زمان حوله خود را با دیگران به اشتراک نگذارید. قابل توجه آن دست افرادی که با حوله سرویس بهداشتی منزل صورتشان را پاک می کنند.

حتماً بخوانید: مطمئن باشید جوش ها و آکنه های صورت بی دلیل نیست

نداشتن روتین مناسب پوست

همه ی ما برای سلامت پوست خود احتیاج به یک روتین مناسب پوست خود داریم. این روتین های پوستی می تواند متشکل از کرم مرطوب کننده، لایه بردار، آبرسان، کرم روشن کننده پوست و … باشد. حال زمانی که ما در تهیه محصولات مراقبتی پوست خود اشتباه کنیم مطمئناً جوش های پوستی ما را مورد آزار خود قرار می دهند. به طور مثال افرادی که پوست مختلط دارند نباید از مرطوب کننده پوست خشک استفاده کنند. بزارید ببینیم آیا شما نوع پوست خود را می دانید؟

حتماً بخوانید: ترکاندن جوش یا ترکاندن زیبایی صورت

جوش زدن به خاطر استرس

پوست ما به ساده ترین مسائل واکنش نشان می دهد. به طور مثال پوست به مسائل افسردگی، اضطراب و استرس واکنش نشان می دهد. اگر مشکل جوش های پوستی شما داخلی نبود حتماً از وضعیت روحی خود اطمینان حاصل فرمایید.

حتماً بخوانید: علت جوش های روی باسن چیست؟

مشکلات داخلی

همانطور که در پاراگراف بالا اشاره شد، مشکلات داخلی خود می توانند عاملی برای جوش های پوستی ما باشند. به طور مثال مشکلاتی چون کیست تخمدان، اختلالات هورمونی، مشکلات کبدی و … می توانند دلیلی برای جوش های ما باشند. بهترین راه برای تشخیص مشکلات داخلی مراجعه به متخصص و آزمایش دادن است.

اگر خانم هستید و دارید این مطلب را می خوانید حتماً مطلب کیست تخمدان را مطالعه کنید، شاید شما دچار بیماری تنبلی تخمدان هستید و نمی دانید.

حتماً بخوانید: جای لک و جوش صورت خود را چگونه از بین ببریم؟

دهیدراته شدن پوست

از دیگر علل جوش زدن می تواند دهیدراته یا کم آب شدن پوست باشد. اگر تشخیص دادید که پوستتان کم آب شده حتماً برای درمان فکری کنید.

حتماً بخوانید: علت جوش زدن بدن چیست؟

داشتن پوست چرب

اگر جوش های سر سفید دارید به احتمال زیاد چربی پوستان کنترل نشده است. در این مواقع مراجعه به یک متخصص پوست و مو می تواند بهترین کار باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }