شما اصلاً دچار افسردگی نشده اید، فقط شناخت خوبی روی بیماری های مشابه با افسردگی نداشته ایدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

بیماری های مشابه با افسردگی

علائمی چون خستگی، ضعف، گوشه گیری، نداشتن عملکرد خوب در زندگی، کاهش وزن و … در افراد سبب شده آن ها مشکل خود را با افسردگی اشتباه بگیرند. در واقع بیماری های مشابه با افسردگی در بین ما بسیار زیاد است و آزمایش دادن و مراجعه به متخصص تنها راه حل مشکل ما است.

کمبود ویتامین ب ۱۲

فردی که در بدن خود دچار کمبود ویتامین ب ۱۲ است در زندگی با علائمی چون خستگی و ضعف دسته و پنجه نرم می کند. جالب است بدانید کمبود این ویتامین خود می تواند سبب کم خونی شود. حال علائم این بیماری سبب شده بسیار افسردگی را با کمبود این ویتامین اشتباه بگیرند و خود را جزء افراد افسرده جامعه بدانند.

حتماً بخوانید: افسردگی صبحگاهی چه علائمی دارد؟

کم خونی

کم خونی در افراد سبب می شود انرژی آن ها کاهش پیدا کند و بسیار زود خسته و گوشه گیر شوند. این موضوع سبب می شود آن ها در تحصیل، اجتماع، روابط، محل کار خود و … عملکرد خوبی نداشته باشند. نداشتن عملکرد خوب در این موارد سبب شده بسیاری کم خونی خود را با افسردگی اشتباه بگیرند.

بیماری های مشابه با افسردگیپرکاری و کم کاری تیروئید

اول بیاید با علائم پرکاری و کم کاری تیروئید آشنا شویم. کم کاری تیروئید علائمی چون عدم تمرکز، خستگی، ضعف و اختلال در حافظه دارد. پرکاری تیروئید هم علائمی چون بی حوصلگی، اضطراب، بی قراری، کاهش وزن و… دارد. تمامی این علائم سبب شده برخی از افراد مشکل خود را با افسردگی اشتباه بگیرند.

حتماً بخوانید: نشانه های افسردگی فصلی چیست و چگونه می توانیم آن را تشخیص دهیم؟

کمبود ویتامین دی

خستگی، گرفتگی عضلات، درد استخوان ها، ضعف و … از علائم کمبود ویتامین دی در بدن هستند. حال افرادی خستگی و ضعف ناشی از کمبود ویتامین دی را با افسردگی اشتباه می گیرند و فکر می کنند مشکل آن ها بسیار پیچیده است.

بیماری های عصبی

متأسفانه افرادی که دچار بیماری های عصبی چون ام اس، سکته مغزی، هانتیگتون، آلزایمر، پارکینسون و … هستند کمی در خلق و خوی آن ها تغییر ایجاد می شود. در این زمان برخی از مبتلایان به بیماری های عصبی علائم خود را با افسردگی اشتباه می گیرند. اما در واقعیت آن ها افسرده نیستند و فقط علائم بیماری خود را با بیماری افسرگی اشتباه گرفته اند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }