میخچه؛ پوست ضخیمی که بسیار دردناک استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

درمان میخچه

یکی از مسائل دردناک برای افرادی که فعالیت بدنی زیادی مثل راه پیمایی دارند، میخچه است. زمانی ما دچار این مشکل می شویم که بیش از حد به پوستمان فشار بیاوریم و سبب ضخیم شدن پوست خود شویم. پوست ضخیم همان مشکلی است که امرزو ما در مورد درمان آن صحبت می کنیم. خوشختانه برای درمان میخچه راه های متداولی وجود دارد که ما در این مطلب به چند مورد آن اشاره کرده ایم.

درمان میخچهروغن کرچک

یکی از مؤثرترین راه های درمان میخچه استفاده از روغن کرچک است. این روغن میخچه را نرم و در از بین بردن آن کمک زیادی می کند. کافی است شما روغن کرچک را در هر روز و روزی سه مرتبه به محل میخچه بزنید تا بعد از مدتی کوتاه شاهد اثربخشی آن شوید. توجه داشته باشید که اگر پوستتان ترک دارد نباید به هیچ عنوان از این روغن استفاده کنید.

سنگ پا

سنگ پا برای از بین بردن سلول های مرده و لایه برداری پوست ساخته شده است. حال شما می توانید از این مزیت سنگ پا به نفع خود استفاده کنید و سلول های مرده روی میخچه را از بین ببرید. برای انجام این کار کافی است محل مورد نظر را با آب گرم به مدت ۵ دقیقه خیس کنید و از سنگ پا به مدت ۲ الی ۳ دقیقه برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید.

جوش شیرین و آب لیمو

همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد، روی میخچه سلول های مرده تجمع می کنند. پس شما برای درمان باید سلول های مرده را از بین ببرید. برای این کار می توانید جوش شیرین و آب لیمو را ترکیب کنید تا یک حالت خمیری به خود پیدا کند. بعد ماده بدست آمده را در طی استراحت شبانه روی محل درمان بگذارید و با یک پارچه ببنید. برای نتیجه گرفتن حتماً یک هفته هر شب این کار را انجام دهید. به این موضوع هم توجه کنید که ماده بدست آمده را فقط روی محل درمان بگذارید، زیرا دیگر نواحی پوست را خشک می کند.

سیر برای درمان میخچه

یکی از روش های بسیار مؤثر در درمان میخچه می تواند استفاده از سیر باشد. کافی است شما یک حبه سیر را نصف کنید. بعد به واسطه نصف حبه محل درمان را یک دقیقه مالش دهید. سپس نصف دیگر حبه را روی میخچه بگذارید و با یک باند ببندید. این عمل را در طی چند شب هنگام استراحت شبانه خود انجام دهید و صبح روز بعد محل مورد نظر را شستشو دهید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }