آیا با انواع تیپ بدنی آشنایی دارید؟ + تیپ بدنی مزومورف، تیپ بدنی اکتومورف، تیپ بدنی مزواندومورف و …زمان مطالعه : ۲ دقیقه

انواع تیپ بدنی

بدن همه ما از یک نوع تیپ بدنی پیروی می کند. اگر ما شناخت کافی روی تیپ بدنی خود داشته باشیم، می توانیم از یک تناسب بدنی خوب و یک زندگی سالم بهره ببریم. در ادامه ما به بررسی شش نوع تیپ بدنی پرداخته ایم و امیدوار هستیم این مطلب شما را در داشتن یک زندگی سلامت کمک خوبی کند.

تیپ بدنی مزومورفتیپ بدنی مزومورف

افراد دارای این تیپ بدنی به طور کاملاً طبیعی عضلانی به نظر می رسند. شانه های مزومورفی ها پهن و درو کمر آن ها باریک است. اگر به بازوها و پاهای این نوع تیپ بدنی نگاه کنید حتماً متوجه چربی متوسط و استحکام خوب می شوید. به طور کل استخوان بدنی این افراد متوسط است. از نظر ژنتیکی مزومورفی ها آمادگی خوبی برای ماهیچه سازی دارند و معمولاً به پروتئین و کالری بیشتری احتیاج دارند.

جالب است بدانید که افراد دارای این نوع تیپ بدنی به راحتی وزن کم می کنند و در اکثر مواقع بدن های خوبی دارند.

تیپ بدنی اکتومزومورف

افرادی که از این نوع تیپ بدنی بهره می برند اندام های متناسبی دارند و در اکثر مواقع لاغر و چابک هستند. اگر شما هم جزء اکتومزومورفی ها هستید حتماً بازو و پاهای قوی دارید. بهتر است بدانید که تعداد کثیری از مردم از این نوع تیپ بدنی بهره می برند و در بین زنان و مردان بسیار شایع است.

تیپ بدنی اکتومورف

خوش به حال افرادی که از تیپ بدنی اکتومورف بهره می برند، زیرا این افراد در اغلب روز گرسنه هستند و به سادگی چاق نمی شوند. البته ناگفته نماند که سوخت و ساز بدن این افراد بسیار بالا است، برای همین سرعت کالری سوزی آن ها بسیار بالا است. عموماً افراد دارای این نوع تیپ لاغر و باریک هستند. اگر به بدنشان نگاه کنید حتماً متوجه دور کمر باریک، شانه های باریک، باسن باریک، پاها و بازوهای بلند و مفاصل کوچک و لاغر می شوید.

تیپ بدنی اندمورفتیپ بدنی اندمورف

بین زنان و مردان در این نوع تیپ بدنی اختلاف است. زنان و مردان در این نوع تیپ بدنی به ترتیب بدنی تمام عیار و گرد دارند. ساختار استخوانی بدن این افراد متوسط تا بزرگ است و عموماً چربی بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

یک خبر بد برای افرادی که تیپ بدنی اندمورف دارند این است که کاهش وزن برای آن ها بسیار سخت است و حتماً باید برای کاهش وزن از یک رژیم لاغری صحیح بهره ببرند.

تیپ بدنی مزواندومورف

این نوع تیپ بدنی مختص بدنسازان است. همیشه این افراد قفسه سینه پهن، بازوها و پاهای عضلانی دارند.

تیپ بدنی اکتواندومورف

بیشتر افرادی که این نوع تیپ بدنی دارند دچار اضافه وزن هستند. چربی بدن این افراد بسیار بالا است و افتادگی سینه ها از شایع ترین مواردی است که می شود در این نوع تیپ بدنی دید. این دست از افراد باید به رژیم غذایی سالم روی بیاورند تا بتوانند کاهش وزن را تجربه کنند. مصرف کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر می تواند اثر بخشی بهتری در کاهش وزن این افراد داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }