برند کارتیه؛ برندی که استاندارهای تجمل را تعیین کرده استزمان مطالعه : ۳ دقیقه

برند کارتیه

میریم به سال ۱۸۴۷ میلادی که لوئیس فرانسوا کارتیه استارت یکی از بزرگترین برندهای معتبر دنیا را زده است. حتماً اگر کمی با برندهای بزرگ دنیا آشنایی داشته باشید نام برند کارتیه را هم شنیده اید. این برند یک کسب و کار خانوادگی است و هنوز با گذشت سالیان زیاد این برند یک شرکت سهامی عام نشده است. البته باید بگوییم این سیاست کسب و کار کارتیه است. اگر به سخن آلن پرین رئیس کارتیه اینترنشنال توجه کنید حتماً متوجه می شوید که سیاست کاری این کمپانی لوکس با دیگر کمپانی ها فرق دارد. آلن پرین می گوید: به نظر من یک شرکت لوکس با تبدیل شدن به شرکت سهامی عام در معرض خطر بزرگی قرار می گیرد. اگر مدیریت درستی داشته باشید خودتان می توانید سرمایه لازم برای توسعه را تأمین کنید.

برند کارتیهفعالیت کارتیه در چه زمینه ای است؟

قبل از هر چیز بهتر است بدانید برند کارتیه ۱۷۰ سال است که عنوان پادشاه جواهرات را نزد خود نگه داشته و در این زمینه محصولات منحصر به فردی را تولید کرده است.

زمینه کاری این برند در طراحی، ساخت و توزیع جواهرات، ساعت، فندک، عطر، نقره و کریستال است. این کمپانی ادعا دارد که در محصولات خود از گرانبهاترین و نادرترین متریال استفاده می کند. البته که این ادعا کاملاً صحیح است و ما شاهد محصولاتی از این کمپانی هستیم که خیلی سخت می شود در دیگر کمپانی ها پیدا کرد.

برند کارتیه

جواهرات و ساعت های کارتیه

این برند در طراحی و ساخت محصولات خود از یک زبان طراحی پیروی می کند و اینگونه نیست که شما شاهد تنوع بیش از حد معمول و نداشتن هماهنگی بین محصولات این کمپانی لوکس باشید. به طور مثال می شود به طرح پلنگ در محصولات این برند اشاره کرد.

اگر بخواهیم به معروف ترین محصولات این برند اشاره کنیم، ساعت سانتوس، ساعت تانک و دستبند عشق می توانند بهترین مثال ها باشند. جالب است بدانید که کارتیه در ساخت ساعت تانک از تانک ها فرانسوی جنگ جهانی اول الهام گرفته است. سخنی جالب در مورد این ساعت مربوط به یک طراح لباس مراکشی_فرانسوی است که می گوید: اگر تمام تانک های دنیا را کارتیه می ساخت، می توانستیم زمانی برای زندگی کردن در صلح داشته باشیم.

ناگفته هم نماند که این برند ۲۲ درصد درآمد خود را از فروش جواهرات بدست می آورد.

برند کارتیه

کارتیه در بازار جهانی

یک نکته جالب در مورد این برند می تواند دوری از تبلیغات باشد. البته که کارتیه سیاست خود را در این زمینه تغییر داده و دارد تبلیغات چند میلیون دلاری می کند.

اگر بخواهیم به رقبای اصلی کارتیه اشاره کنیم طراحانی چون دیور، شانل، تیفانی، گلدمن ساکس، هرمس و خانه وینستون می توانند مثال های خوبی در این زمینه باشند. البته باید بگوییم برندهای دیگری هم هستند که از نظر قیمتی قابل مقایسه با کارتیه نیستند. به طور مثال برند رولکس می تواند نمونه خوبی برای این موضوع باشد. شما می تواند با حدود ۶ هزار دلار صاحب یک ساعت سانتوس شوید، اما شما برای خرید یکی از ساعت ها معروف رولکس احتیاج به ۲۰ هزار دلار دارید.

اگر به ۱۶۵ فروشگاه این برند نگاهی بی اندازید حتماً متوجه می شوید منحصر به فرد و خاص بودن فقط مختص محصولات نیست، بلکه بنا و معماری بوتیک های این برند هم خاص هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }