تله بی ارزشی در زندگی مشترک چگونه اتفاق می افتد؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

تله بی ارزشی در زندگی مشترک

افرادی در این دنیا هستند که فکر می کنند در درونشان نقصی دارند که به راحتی قابل رویت نیست. این افراد در اکثر مواقع با احساس شرمساری زندگی می کنند و نمی توانند همانند افراد عادی از زندگی مشترک خود لذت ببرند. ما در ادامه مطلب به چند نشانه تله بی ارزشی در زندگی مشترک اشاره کرده ایم.

تله بی ارزشی در زندگی مشترکحسادت در رابطه

افرادی که دچار تله بی ارزشی مدام در حال مقایسه خود با دیگران هستند. این مقایسه تا جایی پیش می رود که فرد مورد نظر احساس حسادت و بی کفایتی کند.

جالب است بدانید این تله سبب می شود شما در رابطه مشترک خود نسبت به همسرتان احساس حسادت کنید و از خود رفتارهای مالکانه نشان دهید.

ایراد گرفتن جزئی از تله بی ارزشی در زندگی مشترک است

طرحواره بی ارزشی سبب شده افراد دچار آن رابطه ی عاشقانه خود را در زندگی مشترک از دست بدهند. این جریان به این صورت اتفاق می افتد که فرد مورد نظر هنگامی که متوجه شود از سوی شریک زندگی خود پذیرفته شده، سریعاً شروع به انتقاد از شریک زندگی خود می کند.

انتقاد بیش از حد همسر

اینکه ما فردی انتقاد پذیر باشیم بد نیست. اما اگر این انتقاد پذیری خارج از ارف باشد، می تواند زندگی مشترک ما را تحت تأثیر قرار دهد. اما متأسفانه بسیاری که دچار این تله شده اند این اجازه را به همسر خود داده اند که بیش از حد انتقاد کند، ایراد بگیرد، بد رفتاری کند، کوچک بشمارد و … . بهتر است بدانید شما همیشه در کنار همسرتان سعی در کوچک نشان دادن خود دارید.

حتماً بخوانید: چه افرادی در معرض تله بی ارزشی هستند؟

اضطراب در صحبت کردن

افراد دچار این تله در اکثر مواقع هنگام حرف زدن در جمعی دچار اضطراب می شوند.

پنهان کردن خود

تله بی ارزشی سبب شده خود واقعیتان را پنهان کنید. این پنهان کاری در رابطه مشترک سبب می شود شما هیچ وقت احساس نکنید که همسرتان شما را می شناسد.

اطمینان ارزشمند بودن

بی ارزشی و نقص سبب شده همیشه شما در رابطه خود به دنبال اطمینان خاطری باشید که همسرتان برای شما ارزش قائل است.

رفتار نامناسب با فرزندان

این تله به جزء اینکه خودتان را مورد آزار قرار داده، فرزندان شما را هم بی نصیب نگذاشته است. در واقع شما در اکثر مواقع هنگام برقراری ارتباط با فرزند خود از او انتقاد می کنید.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }