کاهش وزن هنگام صبح؛ صبح ها چی کار کنیم تا لاغر شویم؟زمان مطالعه : ۴ دقیقه

کاهش وزن هنگام صبح

با تغییر در سبک زندگی ها امروزه متأسفانه ما شاهد افزایش چشمگیر ابتلا به چاقی در افراد هستیم. حال همین موضوع سبب شده که تعداد کثیر از افراد جامعه از ابتدای شروع روز خود به فکر کاهش وزن هنگام صبح بی افتند. مهمترین موردی که این افراد باید در شروع روز خود بسیار به آن اهمیت دهند، عادات مثبت است. جالب است بدانید که داشتن یک روتین سالم صبحگاهی سبب می شود شما عادات مثبتی را از شروع روز تا انتهای شب دنبال کنید و از این موضوع در جهت کاهش وزن خود بهره ببرید.

تیم تکامگ به چند روتین صبحگاهی اشاره کرده است تا شما با رعایت آن ها در زندگی خود به تناسب اندام خود کمک کنید.

صبحانه مناسب کاهش وزنصبحانه مناسب کاهش وزن

تأثیر بر وعده غذایی کل روز می تواند صفات بهترین و مهمترین وعده غذایی را به وعده صبحانه اختصاص دهد. در واقع این وعده می تواند بر کل وعده های غذایی شما تأثیر بگذارد. سعی کنید در صبحانه های خود بیشتر از مواد غذایی پروتئین دار مصرف کنید تا به ساخت بافت عضلاتی بدن خود کم کنید. بهتر است بدانید که هر زمان بدن عضلانی شود شما کالری بیشتر می سوزانید. ناگفته نماند که مواد غذایی پروتئین دار می تواند شما را تا مدت بیشتری سیر نگه دارد.

نوشیدن آب هنگام صبح برای کاهش وزن

در بسیاری از مواقع بدن ما هنگام صبح با کمبود آب مواجه است، برای همین موضوع ما هنگام صبح تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیریم و برای رفع این حالت مواد غذایی زیادی می خوریم. بهترین راه مقابله با این حالت نوشیدن ترکیب آب ولرم (آب جوشیده شده) و لیموترش در هنگام صبح است. این کار احساس گرسنگی شما را درمان می کند و سبب می شود کالری مصرفی شما کاهش چمشگیری داشته باشد و در خوردن صبحانه خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

جالب است بدانید نوشیدن آب در صبگاه به عملکرد دستگاه گوارش کمک زیاد می کند و سب می شود افراد یک متابولیسیم خوبی را تجربه کنند.

خواب مناسب برای کاهش وزنخواب مناسب برای کاهش وزن

داشتن خواب کافی خود می تواند تأثیر بسیار زیادی در تناسب اندام شما داشته باشد. بهتر است بدانید که خواب بی کیفیت می تواند به هورمون های گرسنگی بها ببخشد و اشتهای کاذب شما را افزایش دهد. برای جلوگیری از این موضوع بهترین راه داشتن الگوی مناسب خواب و رعایت آن است.

حتماً بخوانید: چای؛ یک نوشیدنی مفید برای کاهش وزن

چای و قهوه برای کاهش وزن

شما برای لاغری احتیاج به کاهش چربی در بدن خود دارید. یکی از مواردی که شما را در این راستا کمک می کند نوشیدن چای سبز است. چای سبز به دلیل داشتن مقداری زیادی آنتی اکسیدان در خود می تواند در چربی سوزی به شما کمک زیادی کند.

اما اگر از چای سبز خوشتان نمی آید، می تواند از نوشیدنی های کافئین داری چون قهوه استفاده کنید. کافئین می تواند سبب افزایش سوخت و ساز بدن شود و شما را در لاغری و تناسب اندام کمک زیادی کند. البته اگر در زمان مناسب از آن استفاده کنید. زمان مناسب مصرف قهوه!

ورزش کردنورزش کردن

اینکه ورزش سبب افزایش متابولیسم بدن و چربی سوزی می شود نیاز به توضیح ندارد. ما اینجا با انجام این فعالیت کار داریم. اگر وقت دنبال کردن ورزش های حرفه ای را ندارید، بهترین انتخاب برای داشتن یک فعالیت ورزشی می تواند پیاده روی باشد. سعی کنید در طول روز زمانی را برای پیاده روی اختصاص دهید و حتماً از انجام آن امتناع نکنید. بهتر است برای اشتیاق پیدا کردن از انجام پیاده روی دوستی را دعوت کنید و همراه دوست خود مشغول این فعالیت شوید. جالب است بدانید که پیاده روی به میزان دیگر ورزش ها به چربی سوزی کمک می کند.

حتماً بخوانید: با ۴ فایده پیاده روی آشنایی شوید

آفتاب گرفتن

یکی از بهرتین راه های جذب ویتامین D تماس مستقیم آفتاب با پوست ما است. جالب است بدانید که ویتامین دی سبب می شود چربی بدن کاهش پیدا کند و از تشکیل سلول های جدید چربی جلوگیری کند. البته هنگام تابش نور خورشید به پوست خود باید حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. آیا طرز صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب را می دانید!

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }