با ۴ فایده پیاده روی آشنایی شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

۴ فایده پیاده روی

یکی از ورزش هایی که هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد، پیاده روی است. جالب است بدانید که این ورزش می تواند همانند بسیاری از ورزش های دیگر شما را در کالری سوزی و کاهش وزن همراهی کند و حتماً شما احتیاج به فعالیت های ورزشی حرفه ای ندارید. در ادامه مطلب به ۴ فایده پیاده روی اشاره کرده ایم.

تأثیر پیاده روی بر افسردگی

هر چیزی که بتواند حال ما را خوب کند، می تواند در درمان بیماری افسردگی بسیار مؤثر باشد. یکی از مواردی که سبب می شود شما با مشکل روانی و افسردگی خود مبارزه کنید، پیاده روی است. هنگامی که شما مشغول این فعالیت هستید هورمون های زیادی در جهت حال خوب از جمله اندروفین در مغزتان ترشح می شود و سبب می شود شما کمی از مشکل روانی خود فاصله بگیرید. سعی کنید در زمان انجام این فعالیت ارتباط خوبی با طبیعت و محیط اطراف خود برقرار کنید تا به طور طبیعی بر بیماری های روانی خود غلبه و آن ها را درمان کنید.

فواید پیاده روی کاهش درد مفاصل

این فعالیت از آن دست ورزش هایی است که مفاصل شما هیچگاه مورد آسیب قرار نمی گیرد، بلکه به تقویت و سلامت مفاصل شما کمک بسیار زیادی می کند. جالب است بدانید شما با این نوع فعالیت سبب گردش مایع مفاصل و رسیدن اکسیژن و مواد مغذی بیشتری به مفاصل خود می شوید. پس اگر چاق و مسن هستید و دچار بیماری هایی چون دیابت، قلبی و مفصلی هستید، می توانید از این ورزش در جهت سلامت حال جسمانی خود بهره ببرید.

حتماً بخوانید: هر آنچه که باید در مورد ترازو و وزن کشی بدانید

کاهش سایز

حتماً بسیاری از ما به دلیل سبک زندگی و شاغل بودن خود زمان کافی برای انجام ورزش های حرفه ای نداریم. اما یک لحظه صبر کنید. جالب است بدانید که این فعالیت می تواند همانند دیگر ورزش ها به یک اندازه به کاهش وزن شما کمک کند و حتماً لازم نیست که شما برای لاغری خود ورزش حرفه ای را دنبال کنید.

این موضوع را هم فراموش نکنیم که این فعالیت ورزشی زمان زیادی از ما نمی گیرد و ما می توانیم در هر مکانی و هر زمانی آن را انجام دهیم. جالب تر این است که شما همانند دیگر ورزش ها بعد از اتمام احساس خستگی نمی کنید، بلکه شاداب تر و پرانرژی تر از قبل خود هستید.

حتماً بخوانید: شما برای پیاده روی احتیاج به یک کفش مناسب دارید

تأثیر پیاده روی بر سلامت قلب

متأسفانه اکثر مرگ و میرها در دنیا به دلیل بیماری قلبی است. این موضوع از زمانی نشات می گیرد که در سبک زندگی، تغذیه و مشاغل افراد تغییر ایجاد شده و آن ها به سمت زندگی ناسالم رفته اند. چاره چیست؟ یکی از بهترین فعالیت ها که می تواند ما را از بیماری های قلبی در امان نگه دارد، راه رفتن است. البته در این دوره بهتر است، بگوییم بهترین فعالیت برای افرادی که دچار مشکلات قلبی هستند. جالب است بدانید راه رفتن سریع می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر روی میزان ضربان قلب در حالت استراحت، توان ورزش، فشار خون و حداکثر اکسیژن مصرفی داشته باشد.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }