افسردگی پنهان چیست و افرادی که دچار آن هستند چه ویژگی هایی دارند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

افسردگی پنهان

حتماً بیماری افسردگی برای ما ناخوشایند است و اصلاً دوست نداریم در زندگی خود این بیماری را تجربه کنیم. اما متأسفانه یک نوع افسردگی است که تعداد کثیری از مبتلایان آن خبر از بیماری خود ندارند. افسردگی پنهان همان افسردگی است که شما در زندگی خود شاهد هیچ مشکل خاصی نیستید، اما ناراحت هستید و علت ناراحتی و تنهایی خود را نمی دانید.

افسردگی پنهانخوشحال کردن دیگران

بی خود و بی جهت نیست که لغت پنهان در کنار افسردگی جای گرفته است. جالب است بدانید که افرادی که دچار افسردگی پنهان هستند عموماً در جمع ها و مهمانی ها بسیار شوخ طب و پر انرژی هستند و تمام سعی خود را می کنند که اطرافیان را به وجد آورند. اما مشکل از آنجایی شروع می شود که آن ها افسردگی خود را پشت لبخند دیگران پنهان می کنند و هیچ زمان به آن حس قشنگ خندیدن خود دست پیدا نمی کنند و فقط خندیدن را در چهره دیگران می بینند.

نداشتن رضایت از خود

این افراد همیشه کارهای خود را بدون نقض و بهترین شکل ممکن انجام می دهند. اما هیچ زمان از کار خود احساس رضایت ندارند و همیشه فکر می کنند کارهای آن کمی و کاستی دارد. چقدر این خصوصیت اخلاقی این افراد شبیه افراد کمالگرا است.

افسردگی پنهاناحساس تنهایی

افرادی که با این نوع افسردگی دست و پنجه نرم می کنند همیشه در گشت و گذار هستند. اما هیچ گاه حس تنهایی و تهی بودن از ذهن آن ها خارج نمی شود و همیشه این حس بد را در شرایط خوب زندگی با خود به همراه دارند.

بهترین انگیزه دهنده

افرادی که دچار افسردگی پنهان هستند، می توانند بهترین افراد برای مشاوره و حل مشکلات دیگران باشند. جالب بدانید که این افراد بهترین کس برای مشورت هستند و همیشه توصیه های بسیار خوبی به دیگران می کنند. برای همین است که اطرافیان آن ها همیشه برای حل مشکلاتشان به آن ها مراجعه می کنند. اما این افراد اصلاً در زندگی شخصی خود نمی توانند تصمیمات درستی بگیرند و همیشه احساس تنهایی و بلاتکلیفی می کنند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }