بررسی گلکسی زد فولد ۳ + مشخصات Z Fold 3زمان مطالعه : ۵ دقیقه

اکثر ما زمانی که حرف از گوشی های تاشو میشد یاد گوشی هایی دکمه ای می افتادیم که اکثر کمپانی های معروف در تیراژ کارخانه خود تولید آن ها را تجربه کرده بودند. اما کمپانی هایی مثل سامسونگ و اپل همیشه به دنبال سنت شکنی در تولید گوشی های خود هستند و نمی شود سالی را تجربه کرد که این دو کمپانی به خصوص سامسونگ برای ما فناوری نویی نداشته باشند.

چند سالی است که سامسونگ بر روی گوشی های هوشمند تاشو تمرکز و ما را با نام های زد فلیپ و زد فولد آشنا کرده است. همین اواخر بود که سامسونگ از نسل سول گلگسی زد فولد خود رونمایی کرد. بهتر است بگوییم نمونه کمی تکامل یافته گلکسی زد فولد ۲ را رونمایی کرده است.

گلکسی زد فولد 3طراحی ظاهری گلکسی زد فولد ۳

سال گذشته همه ما کاملاً با گوشی های تاشو سامسونگ آشنایی پیدا کرده بودیم و سامسونگ ذهنیت خوبی را در ذهن ما به جریان انداخته بود. پس زیاد گلکسی زد فولد ۳ نمی توانست برای ما جذاب باشد. البته این را هم بگوییم که سامسونگ هم در زمینه جذابیت نسل جدید زد فولد زیاد هنری به خرج نداده است. در واقع نسل جدید خود را با بهینه سازی نسل قبلی به بازار عرضه کرده است.

در این نسل ما شاهد این هستیم که ماژول های دوربین از یک بامپ مستطیلی شکل به یک بامث بیضی شکل باریک منقل شده است. به نوعی می شود گفت تنها تفاوتی که زیاد به چشم می خورد همین بخش دوربین است.

جالب است بدانید که Z Fold 3 گواهی IP68 دارد و اولین گوشی تاشویی است که در برابر آب مقاومت دارد.

در بررسی کلی این نسل می شود گفت هنوز مشکل قطر بیش از حد گوشی و خط تای وسط صفحه نمایش از بین نرفته و ما باید این اجازه را به سامسونگ بدهیم تا در این زمینه رشد و تکامل کند.

Z Fold 3صفحه نمایش Z Fold 3

قبل از شروع بررسی دقیق صفحه نمایش بهتر است بدانید که سامسونگ از چند ساختار متفاوت در صفحه نمایش بهره برده است. شما در صفحه نمایش کوچک از جنس گوریلا گلس Victus و در صفحه نمایش بزرگ از یک جنس پلاستیکی بهره می برید. جنس صفحه نمایش کوچک کمی برای شما قابل آشنا است. اما جنس صفحه نمایشگر بزرگ کمی ناآشنا است. در واقع جنس این صفحه از یک پلاستیک مخصوص تهیه شده که توانایی تاشو بودن را دارد. اگر به صفحه نمایش این گوشی دست بزنید حتماً متوجه تو رفتگی و حالت حباب حباب آن می شود و مطمئناً برای شما کار با این صفحه نمایش جالب می آید.

زد فولد ۳ از یک نمایشگر داینامیک آمولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می برد. اگر بخواهیم این صفحه نمایش را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم سامسونگ در این زمینه بسیار عالی عمل کرده و ما شاهد یک نمایشگر فوق العاده هستیم. تا یادمان نرفته بهتر است بدانید که دیگر احتیاجی نیست نگران خرابی لولاهای گوشی باشید، زیرا سامسونگ این اطمینان را داده که هیج زمان مشکلی برای لولاها پیش نمی آید.

Z Fold 3دوربین زد فولد ۳

در بررسی دوربین Z Fold 3 نمی شود متوجه تغییر عمده ای بین این نسل و نسل قبلی شد و به نوعی فقط طراحی و جایگیری دوربین های تغییر کرده است. به طور کل کیفیت دوربین این گوشی اصلاً با هزینه ای که می کنید برابری نمی کند و سامسونگ در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است.

البته سامسونک در زد فولد ۳ خبر از نسل جدید دوربین های سلفی داده است که به شکل سنسوری زیر نمایشگر گذاشته می شود.

گلکسی زد فولد 3باتری

در این بخش هم سامسونگ ضعیف عمل کرده و ما شاهد این هستیم که Z Fold 3 از نسل قبلی خود با وجود اینکه ۱۲۰ هرتزی شده باتری ضعیف تری دارد. در کنار این ضعف ما شاهد این هستیم که گوشی هنگام کار زیاد و بازی بسیار داغ می کند.

در کل شما در Z Fold 3 با یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت سر و کار دارید که با یک شارژر ۲۵ واتی یک ساعت و ۵ دقیقه می کشد تا فول شارژ شود.

امنیت

در بخش امنیت ما شاهد وجود یک حسگر اثر انگشت در فریم گوشی و یک سنسور تشخیص چهره دو بعدی در نمایشگر هستیم. متأسفانه سامسونگ در این بخش هم ضعیف عمل کرده و ما شاهد یک عملکر بد از سنسور تشخیص چهره دو بعدی هستیم. بهتر است برای باز کردن این گوشی از سنسور اثر انگشت استفاده کنید تا سنسور تشخیص چهره.

گلکسی زد فولد 3سخت افزار زد فولد ۳

بخشی است که سامسونگ تمام هنرنمایی خود را در آن قرار داده است. Z Fold 3 از تراشته اسنپدراگون ۸۸۸ ۵G که آخرین نسل اسنپدراگون است بهره می برد. در کنار این تراشته شما با حافظه های داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیابایت با رم ۱۲ گیگابایت، رابط کاربری One UI 3.5 و اندروید ۱۱ سر و کار دارید. پس اصلاً حرف زدن در مورد باگ و عملکرد این سخت افزار مسخره کننده است.

بهتر است بدانید که سامسونگ دو اسپیکر استریو در بالا و پایین فریم گوشی قرار داده است که عملکرد بسیار عالی دارد.

در آخر

گلکسی زد فولد ۳ آنقدرها هم که می گفتند باعث تعجب ما نشد، زیرا ما نمی توانستیم تفاوت چندانی بین زد فولد ۲ و ۳ پیدا کنیم. در واقع باید بگوییم سامسونگ در ابتدای تولید گوشی های هوشمند تاشو است و احتیاج دارد که به این صنعت خود تکامل دهد. پس در یک نتیجه کلی می شود متوجه شد که خریداران این گوشی عشق تکنولوژی و تغییر هستند، زیرا با هزینه کمتر می توانند پرچمداران بزرگی را خریداری کنند که کابرد بیشتر نسبت به زد فولد ۳ دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }