دلیل هوس های غذایی؛ هر هوس غذایی چه دلیلی می تواند داشته باشد؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

دلیل هوس های غذایی

شاید تعداد کثیری از ما تمایل به خوردن مواد غذایی خاصی داشته باشیم. ما این سوال پیش می آید که آیا این تمایل ما خبر از بیماری می دهد؟ دلیل هوس های غذایی در اکثر مواقع خبر از ابتلا به بیماری و کمبود مواردی چون منیزیم، آهن، کلسیم و … در بدن به ما می دهد.

دلیل هوس های غذاییعلت هوس نوشابه های گازدار

دو دلیل می تواند علت هوس نوشابه های گازدار باشد. یک دلیل می تواند علاقه به کافئین موجود در نوشابه باشد. دلیل دوم که دلیل بسیار ترسناکی است، می تواند نشانه کمبود کلسیم در بدن باشد. جالب بدانید که فسفریک اسید موجود در نوشابه می تواند کلسیم و منیزیم را از استخوان ها برداشته و به خون انتقال دهد، برای همین این موضوع دلیلی شده که نوشابه های گازدار سبب پوکی استخوان شوند. بهتر است از مضرات نوشابه های گازدار هم با خبر شوید.

علت هوس غذاهای تند

تمایل داشتن به خوردن مواد غذایی تندی مثل زنجبیل، پیاز، سیر، فلفل و … می تواند نشانه ی تقویت سیستم ایمنی بدن باشد. خوردن غذاهای تند می تواند یک نشانه از طرف سیستم بدنی باشد که به شما اعلام می کند سیستم ایمنی بدن شما احتیاج به تقویت دارد. شما با خوردن غذاهای تند می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید و انگل های بدن خود را از بین ببرید.

دلیل هوس های غذاییعلت هوس غذاهای ترش

مشکل از آنجایی شروع می شود که در بدن شما توازنی بین کبد و کیسه صفرا شما وجود ندارد و شما دارید با غذاهای چرب و سرخ کردنی در عملکرد کبد و کیسه صفرا اختلال ایجاد می کنید. در این مواقع طبیعی است که شما تمایلی شدیدی به خوردن مواد غذایی ترشی چون پرتقال، زغال اخته، گوجه فرنگی و … داشته باشید.

علت هوس غذاهای شور

اگر به تازگی تمایل پیدا کرده اید که غذاهای شور بخورید و از نمک به مقدار زیادی مصرف کنید، حتماً به یک متخصص غدد مراجعه فرمایید. زیرا این امکان وجود دارد غده آدرنال به مقدار کافی ترشح نمی شود و شما به بیماری آدیسون مبتلا شده اید. توجه کنید علت هوس غذاهای شور می تواند بسیار جدی باشد، پس حتماً به دبنال دلیل هوس خود باشید.

تمایل به خوردن آب

متأسفانه داشتن میل شدید به آب می تواند خبر از مبتلا شدن به دیابت بدهد. اگر در اکثر مواقع تمایل به خوردن خوراکی های مرطوب دارید و نمی توانید هوس نوشیدن آب را از سر خود خارج کنید به احتمال زیاد سطح انسولین خون شما کمتر از مقدار طبیعی است و شما دچار بیماری دیابت شده اید.

دلیل هوس های غذاییمیل به خوردن شیرینی جات

مطمئن باشید شما خواب باکیفیتی را در طول شبانه روز خود تجربه نمی کنید. اگر شما خواب کافی نداشته باشید مطمئناً سطح خستگی شما افزایش پیدا می کند و به خوردن مواد غذایی شیرین تمایل پیدا می کنید. اما بهتر است بدانید خوردن شیرینی جات می تواند نتیجه عکس داشته باشد و سطح خستگی شما افزایش پیدا کند، پس بهتر است به جای دریافت کالری زیاد در روز به میزان و کیفیت خواب خود اهمیت دهید.

میل به خوردن گوشت

دلیل اصلی میل به گوشت می تواند کمبود ویتامین B12، آهن و اسید آمینه باشد.

دلیل هوس شکلات

دلیل هوس شکلات می تواند کمی نگران کننده باشد. در واقع افرادی که افسرده هستند و سعی در خود درمانی دارند بیشتر تمایل پیدا می کنند که از شکلات استفاده کنند. اما کمبود منیزیم در بدن هم می تواند دلیل دیگری برای تمایل به مصرف شکلات باشد. در واقع شکلات سطح سروتونین و دوپامین را تقویت می کند و حاوی تئوبرومین و منیزیم است.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }