میسوفونیا یا صدا بیزاری را چگونه می شود درمان کرد؟زمان مطالعه : ۱ دقیقه

میسوفونیا یا صدا بیزاری چیست؟

یکی از مشکلاتی که شاید بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند، میسوفونیا یا صدا بیزاری است. این مشکل از زمان آغاز می شود که افراد از بعضی صداهای به خصوصی خوششان نمی آید و شنیدن این نوع صداها می تواند موجب آزار آن ها شود.

میسوفونیا یا صدا بیزاریچه نوع صداهایی را می گویند؟

سوالی که اینجا پیش می آید این است که این نوع صداهای آزار دهنده چه آواهایی دارند؟ صدای جویدن، خش خش کاغذ، قورت دادن، صدای ساعت، کشیدن کفش روی زمین، هورت کشیدن، صدای غذا خوردن افراد و … می توانند همان آواهایی باشند که افراد را مورد آزار خود قرار می دهند. البته باید بگوییم بیشتر این افراد از صدای هورت کشیدن و غذا خوردن تنفر دارند.

چه مشکلاتی پیش می آورد؟

همانطور که متوجه شدید بعضی از افراد از صداهایی که در پاراگراف بالا گفته شد متنفر هستند. حال این تنفر سبب شده افراد با شنیدن این نوع صداها بسیار عصبانی و پرخاشگر شوند و این امکان وجود دارد که تپش قلب، افزایش فشار خون و سردرد به سراغ آن ها بیاید.

حتماً بخوانید: نشانه های اختلال کم توجهی چیست؟

راه درمان

قبل از هر چیز بهتر است بدانید این افراد برای در امان ماندن از آن صداها در مکان های شلوغ و پر سر و صدا از هندزفری استفاده می کنند. اما اگر این افراد در کنار شما هستند و با شما دارند زمان خود را یک مکان آرام می گذراند، بهترین راه درمان درک این افراد است. بهتر است بدانید که این افراد نمی توانند آن نوع صداها را نادیده بگیرند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }