بهترین زمان مصرف قهوه چه موقع است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

بهترین زمان مصرف قهوه

یکی از متداول ترین سوالاتی که دوستداران نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه دارند این است که بهترین زمان مصرف قهوه چه ساعتی از روز است. بهتر است قبل از هر چیز مطلع باشید که نوشیدن قهوه زمانی که بدن ما دارد هورمون کورتیزول تولید می کند کاملاً غیر عقلانی است، زیرا شما در زمان تولید این هورمون در سطح بالایی از هوشیاری هستید و اصلاً احتیاج به کافئین ندارید.

بدترین زمام مصرف قهوه چه زمانی است؟
بدترین زمام مصرف قهوه چه زمانی است؟

بدترین زمام مصرف قهوه چه زمانی است؟

می رسیم به زمان های که هورمون کورتیزول دارد در بدن ترشح می شود. این هورمون در ساعات ۸ تا ۹، ۱۲ تا ۱۳ و ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۳۰ به بالاترین حد خود تولید می شود و بدن ما در هوشیاری کامل است. پس مصرف قهوه در این زمان ها سبب مقاومت تدریجی در مقابل اثرات قهوه می شود.

حتماً بخوانید: در صورت مصرف بیش از حد قهوه چه خطراتی ما را تهدید می کند

در چه ساعاتی قهوه مصرف کنیم؟

می رسیم به بهترین زمان مصرف قهوه که بدن شما می تواند اثرات مثبت قهوه را متوجه شود. ساعات ۹ تا ۱۱:۳۰ و ۱۳ تا ۱۷ می تواند بهترین زمان مصرف قهوه باشد. البته بسیاری هم عادت دارند قهوه خود را قبل از ساعت ۸ صبح بنوشند ولی باید بگوییم این عمل زیاد ایده آل نیست و بهتر است به زمان ها دیگر موکول شود.

در چه ساعاتی قهوه مصرف کنیم؟
در چه ساعاتی قهوه مصرف کنیم؟

در آخر

به طور کل ۱۵ الی ۴۵ دقیقه طول می کشد تا کافئین به بیشترین مقدار خود در جریان خون برسد تا ماندگاری ۵ الی ۶ ساعت را در بدن ما تجربه کند. پس خیلی اهمیت دارد که این نوشیدنی خوش عطر و بو چه زمانی مصرف شود.

جالب است بدانید که اثر کافئین برای کسانی که سیگار می کشند و به طور منظم قهوه می نوشند زودتر از بین می رود.

در آخر هم توجه کنید که هیچ زمان قهوه را در ساعات پایانی عصر مصرف نکنید، زیرا این عمل می تواند در کیفیت خواب شبانه شما تأثیر گذار باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }