فرق ژلیش ناخن با لمینت ناخن در چیست؟زمان مطالعه : ۵ دقیقه

فرق ژلیش ناخن با لمینت ناخن

فرق ژلیش ناخن و لمینت ناخن یکی از سوال های پرتکرار برای خانم هایی است که به زیبایی ناخن های خود اهمیت می دهند. عمده ترین فرق ژلیش و لمینت در این است که شما با انجام ژلیش هیچ تغییری در فرم ناخن های خود ایجاد نمی کنید و تنها در تغییر رنگ ناخن های خود دخالت دارید. اما در لمینت ناخن علاوه بر دخالت در رنگ، شما در فرم ناخن های خود هم می تواند دخیل باشید. به طور کل ژلیش ناخن برای افرادی است که ناخن های خوش فرم دارند و علاقه مند هستند که رنگ با ثبات تر و تمیزتر از لاک ناخن را به ناخن های خود هدیه بدهند. لمینت یا کاور ناخن ها بیشتر برای افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که ناخن هایشان بد شکل و شیارشیار است. البته بعضی از افراد دوست دارند از فرم کلی ناخن های خود محافظت کنند و یک پوشش قوی به روی صدف ناخن های خود بدهند.

فرق ژلیش ناخن با لمینت ناخن
فرق ژلیش ناخن با لمینت ناخن

ژلیش ناخن

ژلیش ناخن یا لاک ژلیش؛ یکی از روش های بسیار عالی برای زبیاسازی نانخ های دست است. ژلیش همانند لاک ناخن است و تنها فرقی که با لاک ناخن دارد این است که ماندگاری آن زیاد است و به سرعت خشک نمی شود. در واقع شما زمانی که از ژلیش ناخن استفاده می کنید هیچ تغییری در فرم ناخن های شما ایجاد نمی شود و تنها هدف از انجام این کار زیبایی و رنگی شدن ناخن ها است.

حتماً بخوانید: عدم تعادل هورمون های بدن چه بلایی سر خانم ها می آورد؟

شیوه انجام ژلیش ناخن

زمانی که شما قصد ژلیش کردن ناخن های خود را دارید ابتدا با دو روش خانگی و کلینیک های زیبایی مواجه می شوید. انتخاب بین این دو روش بستگی به شرایط و سلیقه های شما دارد و این شما هستید که تعیین می کنید که چگونه ناخن های خود را ژلیش کنید.

می رسیم به زمانی که شما دستان خود را در اختیار یک ناخن کار قرار داده اید. ناخن کار ابتدا طبق سلیقه شما یک بطری که همانند بطری لاک ناخن ها است را باز می کند و توسط برسی که در درون آن بطری قرار دارد ناخن های شما را با مایع ژلیش پوشش می دهد. بعد از پوشش دادن ناخن ها انگشتان شما را به مدت ۱۵ الی ۶۰ ثانیه زیر یک دستگاهی که با اشعله UV یا لامپ ها LED کار می کند، قرار می دهد تا ماده مایع ژلیش تبدیل به جامد شود. جالب است بدانید که یکی از مزایای ژلیش ناخن نسبت به لاک ناخن زود خشک نشدن آن است و شما تنها می توانید با دستگاه مخصوص این کار ژلیش را خشک کنید.

حتماً بخوانید: با سندرم پی ام اس (PMS) آشنا شوید تا خانم ها بهتر را درک کنید

ماندگاری ژلیش چقدر است و آیا برای سلامت ما مضر است؟

ابتدا مضر بودن این روش را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر شما هنگام انجام عملیات ژلیش از لامپ های LED به جای اشعه UV استفاده کنید و در زمان پاک کردن ژلیش از مواد مضر و شیوه های غلط استفاده نکنید، ژلیش ناخن هیچ زیانی به سلامت ناخن های شما وارد نمی کند. البته به تازگی طی تحقیقاتی که شده لامپ های ال ای دی سبب لک های پوستی می شوند. در این باره در این مطلب توضیح بیشتری داده ایم.

در مورد ماندگاری ژلیش هم باید بگوییم این موضوع بستگی به کیفیت ماده ژلیش، وسایل مورد استفاده و تخصص ناخن کار شما دارد. اما در کل ماندگاری ژلیش ناخن بین یک الی سه هفته می باشد. بهتر است بدانید که این روش زیبایی همانند لاک ناخن نیست و در برابر ساییدگی، آب داغ، مواد شیمیایی، الکل، استون و ضربه مقاومت دارد.

فرق ژلیش ناخن با لمینت ناخن
فرق ژلیش ناخن با لمینت ناخن

لمینت ناخن یا کاور ناخن

لمینت ناخن همانند کاشت ناخن است و تنها فرقی که دارد این است که لمینت به صورت لایه لایه انجام می شود و همانند کاشت ناخن تیپ های مختلف ندارد. بهتر است بدانید که در زمان انجام آن از موادی چون پودر و لیکوئید استفاده نمی شود و همه مواد به صورت مستقیم روی صدف طبیعی ناخن ها گذاشته می شود.

شیوه انجام کاور یا لمینت

برای زیبا کردن ناخن های خود توسط کاور یا لمینت باید ۷ مرحله را طی کنیم. در مرحله اول ناخن ها باید مانیکور شود. مرحله دوم ناخن کار ناخن های شما را سوهان کشی می کند. مرحله سوم محلول ضد قارچ زده می شود. در مرحله چهارم بعد از خشک کردن محلول ضد قارچ پرایمر زده می شود. مرحله پنج هم ماده ژل بیس مورد استفاده قرار می گیرد. در مرحله شش مواد لمینت به صورت لایه به لایه با استراحت دو دقیقه ای به ناخن ها زده می شود. در مرحله آخر هم ناخن کار برای برق افتادن یک پد الکلی بر روی ناخن های شما می کشد.

چه افرادی بیشتر از لمینت ناخن استفاده می کنند؟

لمینت ناخن همانند ژلیش ناخن تنوع رنگی دارد و شما می توانید از هر رنگی برای پوشش ناخن های خود استفاده کنید. به این موضوع هم توجه کنید که کاور ناخن در شکل ظاهری ناخن های شما تغییر ایجاد می کند و روشی مناسبی برای افرادی است که ناخن های بد فرم و شیار شیار دارند. البته افرادی هم هستند که از فرم ناخن های خود لذت می برند و دوست دارند یک پوششی برای محافظت ناخن های خود داشته باشند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }