دلیل ریزش موی سر شما به خاطر یبوست و اسهال استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

علل ریزش موی سر

همه ی ما از اینکه موی سرمان دچار ریزش شود بسیار هراس داریم و هیچ زمان حاضر نیستیم که چهره ی بدون موی خود را نگاه کنیم. اما نمی دانیم چرا این هراس سبب نشده که ما سبک زندگی سالم را بیاموزیم و به سلامت بدن خود توجه کنیم.

ریزش مو بر اثر یبوست و اسهال

یکی از دلایل ریزش موی سر می تواند یبوست و اسهال باشد. در واقع یبوست و اسهال مکرر سبب می شود شما مقدار زیادی از مواد مغذی بدن خود را از دست بدهید و سلامت موی سر خود را با خطر مواجه کنید.

ریزش مو بر اثر استرس

زمانی که شما استرس دارید فعالیت مغزی شما به شدت افزایش پیدا می کند و شما در این زمان هر چه مواد مغذی تغدیه می کنید صرف سوخت رسانی به مغز می شود و ریشه های موی شما بابت این مسئله گشنه می مانند.

جالب است بدانید که اگر شما در طی سه ماه گذشته دچار استرس شده باشید در این زمان با ریزش مو مواجه خواهید شد.

علل ریزش موی سر چیست؟

خواب مناسب برای جلوگیری از ریزش مو

خواب ناکافی و بی خوابی هم همانند استرس سبب می شوند شما احتیاج به تغذیه بیشتر برای سیر کردن مغز خسته خود داشته باشید. در واقع همانند پاراگراف بالا شما هر چه تغذیه می کنید مغز شما صاحب و مالک تمامی مواد مغذی می شود.

تأثیر مزاج بر ریزش مو

یکی از مواردی که بسیاری به آن بی توجهی می کنند تشخیص نوع مزاج است. در واقع اگر شما اطلاع کافی از مزاج خود نداشته باشید، سبب می شوید که پوست سرتان بیش از حد چرب یا بیش از حد مرطوبت و جان پیاز موی شما گرفته شود و دیگر پوست سر شما قادر به نگهداری پیاز مو نباشد.

علل ریزش موی سر چیست؟

رژیم غذایی سالم

مهمترین موضوعی که سبب ریزش موی سر شما می شود نوع تغذیه و رژیم غذایی سالم است. در واقع اگر فردی رژیم غذایی سالم و تغذیه مناسب نداشته باشد و بدن خود را درگیر مشکلات گوارشی و عدم هضم درست مواد مغذی کرده باشد، پیاز موی سر خود را گشنه ی مواد مغذی کرده است.

سبک زندگی

ما به تعدادی از علت های ریزش مو اشاره کردیم، اما شما قبل از همه چیز باید به سبک زندگی خود توجه کنید. اگر شما تغذیه مناسب داشته باشید و به سلامت بدن خود بسیار اهمیت دهید، ولی اگر به سبک زندگی درست اعتقادی نداشته باشید، مطمئناً دچار ریزش موی سر خواهید شد. اگر بخواهیم به نکاتی از سبک زندگی درست اشاره کنیم؛ نخوابیدن با موی خیس، شل بافتن موی سر قبل از خواب، بیش از حد استفاده نکردن از رنگ مو، کراتینه نکردن موی سر و … می توانند مثال های خوبی باشند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }