افسردگی یک بیماری است نه یک حال بدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نشانه های افسردگی پنهان

افسردگی یک بیماری است و نباید آن را با یک حال بد روحی و جسمی اشتباه بگیریم. این دنیا دلیل های زیادی دارد که ما حالمان بد باشد اما آن افرادی زرنگ هستند که دور همه ی این دلیل ها حصار کشیدن و به دنبال دلیل های کوچکی برای خوشحالی و خوشبختی در این دنیا هستند.

نشانه های افسردگی پنهان
نشانه های افسردگی پنهان

عقب افتادگی در انجام کارها

افسردگی پنهان سبب می شود شما دیگر همانند قبل انرژی و توان خوبی برای انجام کارهای زندگیتان نداشته باشید؛ حال به همین دلیل شما همیشه در کارهای خود بی نظمی و عقب افتادگی را حس می کنید.

افزایش و کاهش وزن

جالب است بدانید که افسردگی پنهان روی تناسب اندام شما هم تأثیر می گذارد. این موضوع به این صورت اتفاق می افتد که شما در طی یک زمان کوتاه اضافه وزن یا کاهش وزن را تجربه می کنید. در واقع افسردگی سبب می شود که شما در زندگی خود بی اشتهایی یا پرخوری را تجربه کنید.

اهمیت ندادن به سلامت خود

افسردگی پنهان سبب می شود شما در زندگی خود ناامید شوید و این ناامیدی می تواند زندگی سالم شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. به طور مثال می شود همین ویروس کرونا را مثالی خوبی برای این موضوع دانست؛ یعنی شما برایتان اصلاً مهم نیست که دچار این ویروس شوید و این ویروس به سیستم بدنی شما لطمه ای وارد کند.

نشانه های افسردگی پنهان
نشانه های افسردگی پنهان

منزوی می شوید

اغلب افرادی که دچار افسردگی پنهان هستند از جمع و تنهایی بیزار می شوند. در واقع افسردگی نمی گذارد که شما تعیین کنید که تنها باشید یا در جمع باشید.

حتماً بخوانید: با علائم و نشانه های افسردگی آشنا شوید

نشخواری فکری

یکی از مواردی که سبب می شود انرژی روانی شما به طور کل تخلیه شود، نشخواری فکری است. این موضوع زمانی اتفاق می افتد که شما در زمان حال به سخنان و رفتارهایی در گذشته شما را مورد آزار قرار داده است فکر می کنید و ذهن خود را از این نوع مسائل خسته می کنید.

حتماً بخوانید: افسردگی صبحگاهی چه علائمی دارد؟

دچار شدن به ضعف حافظه

از نشانه های پنهان افسرگی می شود به ضعف حافظه افراد اشاره کرد. در واقع افراد در زندگی خود از فراموش کارهای مهم و مناسبات رنج می برد. به طور مثال آن ها روز تولد مهمترین فرد زندگی خود را فراموش می کنند.

حتماً بخوانید: چه زمانی از دوره افسردگی خود فاصله می گیریم

خود را فراموش می کنید

افسردگی آنقدر روی انرژی روان شما تأثیر می گذارد که شما خود را فراموش می کنید. جالب است بدانید شما در این برهه ی زندگی تصور می کنید که اصلاً خود را گم کرده اید و شناخت کافی از خود ندارید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }