چگونه در خانه نون خامه ای درست کنیم؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

طرز تهیه نون خامه ای

یکی از خوشمزه ترین اقلام شیرینی جات در دنیا می تواند نون خامه ای باشد. البته ما در ایران از نون خامه ای به نام شیرینی نارنجکی یاد می کنیم. آیا شما آشنایی با طرز تهیه نون خامه ای دارید؟

مواد لازم

  • یک پیمانه آب
  • پنجاه گرم کره
  • یک قاشق غذاخوری شکر
  • یک پیمانه آرد
  • چهار عدد تخم مرغ
  • خامه قنادی
  • یک قاشق چای خوری بکینگ پودر
  • یک قاشق چای خوری وانیل
  • نمک
طرز تهیه نون خامه ای
طرز تهیه نون خامه ای

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه نون، نون خامه ای  داخل یک قابلمه کوچک یک پیمانه  آب و پنجاه گرم کره و یک قاشق غذا خوری شکر و به اندازه سر قاشق چایی خوری نمک می ریزید و روی گاز مرتب هم میزنید. سپس وقتی کره ذوب شد و اطراف آب شروع کرد به حباب زدن یک پیمانه  آرد اضافه می کنید که به این روش میگن داغ زدن. هم می زنید و هم می زنید تا شکل حلوا بشه بعد زیر شعله را  خاموش می کنید.

 حتماً بخوانید: طرز تهیه نان زنجبیلی مغزدار

مرحله دوم

بعد از اینکه خمیر خنک شد شروع می کنید به اضافه کردن تخم مرغ ها و همزدن آن ها توسط همزن برقی. بیکینگ پودر و وانیل را هم در همین مرحله هنگام همزدن به خمیر نون خامه ای خود اضافه کنید.

زمان آن رسیده سینی فر خود را چرب کنید یا یک کاغذ روغنی روی آن قرار دهید تا ماده نون خامه ای خود را که داخل یک قیف ریخته اید به صورت شکل یک گل روی سینی منتقل کنید.

حتماً بخوانید: پودینگ قهوه؛ یک دسر بسیار خوشمزه برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی

مرحله سوم

حال سینی خود را که خمیرها به صورت گل روی آن قرار دارند به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد داخل فر می گذارید.

مرحله چهارم

بعد از اتمام زمان پخت سینی را از فر خارج می کنید تا خنک شود. در این حین شما خود را مشغول درست کردن خامه ی نون خامه ای کنید. در مورد طرز تهیه خامه هم می توانید به نوشته های روی محصولی که خریداری کرده اید مراجعه فرمایید.

زمان آن فرارسیده که خامه ی خود را داخل قیف بریزید تا نون های خود را پر کنید.

یکی از نکات مهم در پخت نون خامه ای حرارت بالای فر هست؛ یعنی وقتی سینی را داخل فر قرار می دهید حرارت فر باید بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد باشد. این دما باعث می شود تا هوای داخل خمیر رو خالی کنید و پف خمیر به صورت چشمگیر افزایش پیدا کند. حدوداً ۳۰ دقیقه اجازه می دهید تا پف نان ها کامل شود و بعد به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پخت نان ها در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد ادامه می دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }