Poco M3 Pro 5G؛ یک گوشی میان رده اقتصادی از پوکوزمان مطالعه : ۴ دقیقه

بررسی گوشی Poco M3 Pro 5G

این روزها رقابت بسیار جدی بین تولید کنندگان گوشی ها میان رده شکل گرفته است و ما هر روزه شاهد این هستیم که گوشی های میان رده جذابی وارد بازار گوشی های هوشمند می شوند. یکی از کمپانی هایی که این روزها گوشی های میان رده جذابی تولید می کند، شیائومی است. البته امروزه ما با کمپانی سر و کار داریم که ادعا می کند از زیر مجموعه شیائومی خارج شده و خود به صورت اختصاصی گوشی تولید می کند.

بررسی گوشی Poco M3 Pro 5G
بررسی گوشی Poco M3 Pro 5G

طراحی ظاهری Poco M3 Pro 5G

تنوع قیمتی در گوشی های میان رده سبب شده ما با طراحی های متفاوتی مواجه شویم. طبیعتاً هر چه قیمت گوشی پایین بیاید ما شاهد متریال ارزان قیمت تر خواهیم بود. حال می رسیم به طراحی پوکو ام ۳ پرو ۵G که از یک قاب پلاستیکی در پشت، یک فرم پلاستیکی در دور و یک صفحه گوریلا گلس ۳ در جلوی گوشی بهره می برد.

اگر بخواهیم متریال مورد استفاده در Poco M3 Pro 5G را مورد بررسی قرار دهیم باید بگوییم قالب پشت گوشی به دلیل براق بودن سبب دیده شدن لک دست می شود و اگر شما از آن درست افرادی باشید که دستتان عرق می کند مطمئناً این نوع قاب می تواند شما را آزار دهد. حال درون همین قاب یک بامپ مستطیلی شکل خارج شده که در درون آن سه ماژول دوربین قرار دارد. اگر هم به جلوی گوشی برویم شاهد این هستیم که یک دوربین سلفی در قسمت پانچ هول صفحه قرار دارد. در مورد فریم دور گوشی هم باید بگوییم Poco M3 Pro 5G همانند دیگر گوشی های شیائومی عمل کرده و از یک طراحی کاملاً آشنا بهره برده است.

به طور طراحی پوکو ام ۳ پرو ۵G همانند دیگر گوشی های امروزه بازار است و نمی شود تفاوتی را بین طراحی آن با دیگر گوشی ها متوجه شد. بهتر است بدانید که Poco M3 Pro 5G از هیچ IP پشتیبانی نمی کند و مقاومتی در برابر آب و گرد و خاک ندارد.

حتماً بخوانید: سامسونگ گلکسی A32؛ یک گوشی میان رده از سامسونگ

صفحه نمایشگر

پوکو ام ۳ پرو ۵G از یک صفحه نمایشگر ۶.۵ اینچی ای پی اس تشکیل شده که نرخ نوسازی آن ۹۰ هرتز و روزلوشن آن ۱۰۸۰ است. شاید با این اعداد بگویید که صفحه نمایش این گوشی بسیار عالی است. اما باید بگوییم صفحه نمایش این گوشی یک نقطه ضعف بسیاری بزرگی دارد و آن حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت است. واقعاً شیائومی در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده و خریداران خود را با طعم واقعی یک گوشی میان رده ارزان قیمت آشنا کرده است.

ایمنی گوشی

پوکو ام ۳ پرو ۵G همانند دیگر شیائومی ها حسگر اثر انگشت خود را در فریم گوشی قرار داده است. در مورد عملکرد این حسگر باید بگوییم تا زمانی که دست شما کثیف و خیس نباشد بسیار خوب عمل می کند.

می رسیم به تشخیص چهره این گوشی که واقعاً فوق العاده است. می شود گفت پوکو بهترین سنسور تشخیص چهره را برای این گوشی گذاشته است.

بررسی گوشی Poco M3 Pro 5G
بررسی گوشی Poco M3 Pro 5G

دوربین Poco M3 Pro 5G

دوربین واید ۴۸ مگاپیکسل، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل و دوربین عمق سنج ۲ مگاپیکسل از مشخصات دوربین این گوشی هستند. شاید پیش خود بگویید که دوربین اولترا واید کجاست؟ در پاسخ باید بگوییم که ما هم نمی دانیم چرا پوکو برای گوشی خود این دوربین را تعبیه ندیده است.

عملکرد دوربین Poco M3 Pro 5G نسبت به هزینه ای که می کنید بد نیست و می توانید عکس های خوبی را با این گوشی در حافظه خود ثبت کنید. در کل شما می توانید با دوربین اصلی این گوشی عکس هایی با گستره دینامیکی خوبی ثبت کنید اما توقع یک شارپنس خوب را از عکس های خود نداشته باشید. به طور کل اگر به دنبال عکس های با کیفیت از دوربین های پشت و سلفی هستید شما احتیاج به نور کافی دارید.

بررسی گوشی Poco M3 Pro 5Gسخت افزار Poco M3 Pro 5G

شما در پوکو ام ۳ پرو ۵G از تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ ۵G، رابط کابری MIUI 12.5 و اندروید ۱۱ بهره می برید. اعداد پلتفرم این دستگاه نشان می دهد که شما می توانید با کمترین باگ با گوشی خود بازی کنید و از کار با آن لذت ببرید.

باتری

Poco M3 Pro 5G از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که می تواند شما را یک روز کامل برای کارهای روزمره پشتیبانی کند. در مورد شارژ کامل این گوشی هم باید بگوییم شما با یک شارژر ۱۸ واتی می توانید در مدت یک ساعت و سی دقیقه گوشی خود را شارژ کامل کنید.

حتماً بخوانید: شیائومی پوکو F3؛ گوشی با یک سخت افزار فوق العاده

اسپیکر

در پوکو ام ۳ پرو ۵G از هیچ اسپیکر استریو خبری نیست و تنها شما از یک اسپیکر معمولی در پایین فریم گوشی خود بهره می برید. در مورد کیفیت این اسپیکر باید بگوییم شما در صداهای بالا شاهد بی کیفیتی پخش صدا خواهید بود و نمی توانید آن توقع صدای بسیار عالی را از این گوشی داشته باشید.

رقیب

پوکو X3 و سامسونگ گلکسی A31 از رقبای این گوشی هستند. اگر بخواهیم بین این سه رقیب گوشی را انتخاب کنیم، پوکو X3، سامسونگ گلکسی A31 و Poco M3 Pro 5G به ترتیب می توانند نسبت به یکدیگر برتر و انتخاب خوبی برای شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }