خودروی KMC T8؛ یک پیکاپ میان رده برای سفرهای برون شهری و آفرودیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی خودروی KMC T8

با ورود خودروهای کراس اوور، سدان و هاچ بک چینی به بازار خودرویی کم کم انتظار می رفت که خودروهای پیکاپ هم وارد ایران شوند. این انتظار در چند سال گذشته کاملاً برآورده شده و ما در خیابان های شهر خود شاهد پیکاپ های چینی هستیم که در کشور خودمان دارند به مونتاژ می رسند. یکی از این پیکاپ ها که به تازگی وارد بازار شده و نسبتاً مردم از آن استقبال خوبی نشان داده اند، پیکاپ KMC T8 است.

بررسی خودروی KMC T8
بررسی خودروی KMC T8

طراحی ظاهری KMC T8

هر زمان که نام پیکاپ در زبان ها و سخن ها بیاید مطمئناً در ذهن شما سفرهای آفرودی، ماشین های غول پیکر، ماشین های شاسی بلند و … تداعی می شود. حال زمانی که شما نام خودروی KMC T8 را می شنوید چه چیزهایی در ذهن شما تداعی می شود؟ باید بگوییم هر آنچه که شما از یک خودرو یپکاپ انتظار دارید در KMC T8 می توانید مشاهده کنید.

از جلوی خودرو شروع می کنیم که به یک جلوپنجره بزرگ مزین شده است. شاید در ابتدا زمانی که شما طراحی ظاهری KMC T8 را مشاهده کنید ذهنتان مشغول خودروهای آمریکایی شود و به خود بگویید که این خودرو یک تقلید بزرگ از صنعت آمریکایی ها است. اما در واقعیت سبک طراحی خودروهای پیکاپ در تمامی نقاط دنیا به این شیوه است و اینکه تمامی پیکاپ ها یک وجه مشترکی بین خود دارند دلیلی نمی شود که کمپانی ها خودروی خود را با تقلید از هم ساخته اند.

پس می شود نتیجه گرفت ما در KMC T8 همانند دیگر پیکاپ های جهان با یک جلوپنجره بزرگ، کاپوت عضلانی، رینگ های بزرگ، فاصله محوری زیاد، چراغ های مستطیلی شکل در نمای عقبی و … سر و کار داریم.

بررسی خودروی KMC T8
بررسی خودروی KMC T8

امکانات رفاهی

قبل از همه چیز اول به موضوع هدف از خرید خودروی پیکاپ اشاره می کنیم. باید بگوییم شما یک خودرویی می خرید که مناسب سفرهای آفرودی، سفرهای برون شهری و کار است. پس این موضوع را از ذهن خود پاک کنید که کی ام سی تی ۸ می تواند نیازهای شما را در شهر همانند یک خودروی کراس اوور، سدان، هاچ بک و … رفع کند.

با این اوصاف پس ما در این خودرو به امکانات رفاهی و ایمنی نیاز داریم که در سفرهای برون شهری بسیار مورد نیازمان می شود. آیا KMC T8 به نیازهای ما از یک خودروی پیکاپ پاسخ مناسبی داده است؟ در پاسخ باید بگوییم KMC T8 یک خودروی میان رده از نظر امکانات رفاهی و ایمنی است. یعنی شما تنها در این خودرو شاهد آپشن هایی هستید که به طور استاندارد روی تمامی پیکاپ های جهان تعریف شده است. منظورمان از آپشن های استاندارد می تواند قفل دیفرانسیل، سیستم کنترل پایداری هوشمند، دوربین عقب و … باشد.

بررسی خودروی KMC T8کابین

اینجا جایی است که شما به خود می گویید <<آدم اینقدر پول بده آخرشم اینطور کابینی گیرش بیاد>>. در واقع کی ام سی تی ۸ از نظر کیفیت متریال و طراحی کابین بسیار ضعیف عمل کرده است. به طور کل تنها امتیاز کابین این خودرو فضای خوب جای پاها است.

سواری KMC T8

شما در کی ام سی تی ۸ از یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ که ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر کشتاور تولید می کند بهره می برید.

در مورد سواری این خودرو باید بگوییم گیربکس و موتور هماهنگی خوبی دارند و می توانند شما را بدون ریپ زدن حین رانندگی همراهی خوبی کنند. اگر هم قصد سفرهای آفرودی دارید KMC T8 می تواند شما را با سیستم قفل دیفرانسیل هوشمند، کنترل پایداری هوشمند، سنسور باد تایرها و حالت ها دو دفرانسیل سبک و سنگین به خوبی همراهی کند. البته فراموش نشود کابین این خودرو به دلیل فاصله محوری و طول کم می تواند تکان ها زیادی داشته باشد.

بررسی خودروی KMC T8
بررسی خودروی KMC T8

رقیب

آمیکو آسنا و فوتون تونلند از رقبای اصلی این خودرو محسوب می شوند.

حتماً بخوانید: کی ام سی K7؛ کراس اووری از جنس طراحی قاره پیمایی

ارزش خرید

اگر قصد خرید یک پیکاپ برای سفرهای برون شهری و آفرودی دارید و قصد ندارید هزینه زیادی را به خود تحمیل کنید، پیکاپ KMC T8 می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }