با شیوه صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب آشنا شویدزمان مطالعه : ۳ دقیقه

استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب

یکی از مهمترین روتین های پوستی که باید حتماً به آن توجه شود، کرم ضد آفتاب است. اما امروز ما با فواید کرم ضد آفتاب کاری نداریم بلکه با استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب کار داریم.

استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب
استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب

اندازه مورد نیاز

هر نوع ضد آفتابی که شما می خرید چه بیرنگ، چه رنگی حتماً بایستی به اندازه ۲.۵ بند انگشت استفاده کنید. توجه داشته باشید که این میزان استفاده برای صورت، گردن و گوش ها است.

زمان دقیق ضد آفتاب زدن

بسیاری عادت دادن حین خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنند که کاملاً کار آن ها اشتباه است. در واقع زمان صحیح استفاده از کرم ضد آفتاب ۲۰ دقیقه قبل از در معرض قرار گرفتن جلوی آفتاب است.

استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب
استفاده صحیح از کرم ضد آفتاب

زمان تمدید ضد آفتاب

از زمانی که شما ضد آفتاب را زدید حدوداً تا ۳ الی ۴ ساعت صورت خود را از مضرات آفتاب در امان نگه می دارید. اما بهترین راه متوجه شدن اتمام عمر ضد آفتاب برق انداختن صورت است. در واقع هر زمان پوست شما برق انداخت مطمئن باشید که باید صورت خود را پاک کنید و دوباره ضد آفتاب بزنید.

حتماً بخوانید: جای لک و جوش صورت خود را چگونه از بین ببریم؟

آیا در خانه احتیاج به استفاده از ضد آفتاب است؟

افرادی که داروهای داکسی سایکلین، مینوسایکلین، ایزوترتینوئن، بنزوئیل پروکساید، آنتی هیستامین و ضد افسردگی مصرف می کنند و عادت به لایه برداری پوست دارند حتماً بایستی در منزل از ضد آفتاب استفاده کنند. البته با این اوصاف افرادی که به پوست خود اهمیت می دهند حتماً لایه برداری می کنند، پس به نوعی تمامی افراد به خصوص خانم ها باید در منزل از ضد آفتاب استفاده کنند.

حتماً بخوانید: تأثیر کرم ضد آفتاب بر زیبایی پوست

روزهای ابری احتیاج به ضد آفتاب است؟

در تمامی فصول سال و در تمامی شرایط جوی اشعله های مضر خورشید وجود دارند. پس اگر به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهید حتماً از ضد آفتاب در هر شرایطی استفاده کنید.

استفاده صحیح از کرم ضد آفتابمیزان SPF مناسب

اشعله فرابنفش خورشید که باعث صدمه رسیدن به پوست می شود شامل دو قسمت A و B است. در واقع ما ضد آفتاب می زنیم که پوست خود را از اشعه های UVA و UVB حفاظت کنیم. حال کمپانی های مختلفی بر اساس فاکتورهایی میزان محافظت ضد آفتاب ها را با نماد هایی چون SPF، PA وPPD نشان می دهند. البته بهتر است بدانید SPF نماد محافظت از اشعله UVB و PA و PPD نماد محافظت از اشعه UVA است.

حال شما برای حفاظت از پوست خود محصولی را که خریداری می کنید حتماً بایستی حداقل SPF30 را داشته باشد تا بتواند پوست شما را در برابر اشعه مضر خورشید محافظت کند. البته در مورد دو نماد دیگر حتماً بایستی نماد PA+ و PPD10 که حداقل میزان محافظت از پوست در برابر نور مضر خورشید است بر روی محصولی که می خرید درج شده باشد.

حتماً بخوانید: بررسی کرم ضد آفتاب و ضد لک اوستین

ضد آفتاب در کنار آرایش

خانم ها توجه داشته باشند که اگر قرار است آرایش کنید حتماً کرم ضد آفتاب نخستین محصولی باشد که شما مورد استفاده قرار می دهید. حتی قبل از پرایمر زدن باید از ضد آفتاب استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }