تونر؛ یک محصول مراقبتی پوست که سبب سلامت و نشاط صورت ما می شودزمان مطالعه : ۲ دقیقه

تونر چیست و طرز استفاده

هنگامی که ما صورتمان را شستشو می دهیم سبب تغییر در Ph پوستمان می شویم. در واقع پوست صورت بعد از هر بار شستشو Ph تغییر می کند. حال برای اینکه بتوانیم پ هاش صورت خود را بعد از شستشو تنظیم کنیم احتیاج به یک تونر داریم. البته تونر فقط پ هاش پوست ما را تنظیم نمی کند، بلکه آلودگی هایی که بعد شستشو باقی مانده است را هم از صورت ما حذف می کند. البته توجه داشته باشید که تونر به تنهایی نمی تواند تمام آلودگی های پوست را از بین ببرد، زیرا یک پاک کننده ضعیف است. پس از تونر به جای مواد شوینده پوست به هیچ عنوان استفاده نکنید.

تونر چیست و طرز استفاده
تونر چیست و طرز استفاده
حتماً بخوانید: رژ لب؛ محصول آرایشی که چشم و چراغ صورت خانم ها است

فرق میسلار واتر با تونر

بسیاری از خانم ها را دیده ایم که به جای تونر از میسلار واتر استفاده می کنند. به این دست از خانم ها باید بگوییم که به هیچ عنوان نمی شود میسلار واتر را به جای تونر یا بلعکس استفاده کرد. در واقع هر کدام از این اقلام بهداشتی پوست کاربردهای متفاوت دارند و اصلاً نمی شود به جای هم از آن ها استفاده کرد.

میسلار واتر فقط زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که یک خانم قصد دارد آرایش صورت خود را پاک کند. اما تونر تنظیم کننده Ph پوست صورت است و یک ماده درمانی برای پوست ما به حساب می آید. به این موضوع هم توجه کنید که شما بعد از استفاده میسلار واتر حتماً بایستی صورت خود را بشوید، ولی بعد از استفاده تونر شما احتیاجی به شستشوی صورت خود ندارید.

تونر چیست و طرز استفاده
تونر چیست و طرز استفاده
حتماً بخوانید: با شیوه صحیح شستشوی صورت خود آشنا شوید

استفاده از تونر واجب است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم تونر یک ماده کمکی برای شاداب ماندن و سلامت پوست است و حتماً نباید مورد استفاده قرار گیرید. بهتر است بگوییم تونر انواع مختلفی دارد و نمی شود بی خود و بی جهت از این محصول مراقبتی پوست استفاده کرد. پس قبل از استفاده حتماً به دنبال دلیل استفاده خود باشید. به طور مثال بسیاری از تونر برای جای جوش، خشکی پوست، جوش، کدری پوست و … استفاده می کنند.

پس هنگام خرید تونر حتماً باید به نیاز پوست خود بسیار اهمیت دهید و هر تونری را به پوست خود نزنید. هنگام تهیه تونر بهتر است بدانید که محصولی را که می خرید حتماً روی آن TONER یا  TONIC نوشته شده باشد. در غیر اینصورت اصلاً شما تونر نخریده اید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }