کیا K5؛ یک جایگزین خوب برای کیا اپتیمازمان مطالعه : ۳ دقیقه

بررسی کیا اپتیما K5

از سال ۲۰۰۱ صنعت کره ای کیا سدان معروف خود را که امروزه ما با نام های اپتیما و K5 می شناسیم به بازار خودروهای سدان دنیا عرضه کرده است. امروز که این مطلب را برای شما می نویسیم پنجمین نسل کیا اپتیما با نام K5 به بازار خودرویی دنیا عرضه شده است.

بررسی کیا اپتیما K5
بررسی کیا اپتیما K5

طراحی ظاهری کیا K5

K5 از یک پلتفرم مشترک با سوناتا نسل جدید بهره می برد. پس طبیعی است که ما با یک خودروی فست بک سر و کار داریم که در ستون C آن انحنای جذابی اتفاق افتاده است. در واقع استقبال بی نظیر مردم از خودروهای سدان فست بک سبب شده بسیاری از خودروسازان جهان از یک طراحی فست بک در خودروهای سدان خود استفاده کنند. البته ناگفته نماند که پایه گذار این سبک طراحی کمپانی با اصالت مرسدس بنز بوده است.

اگر از سبک طراحی K5 گذر کنیم، می رسیم به چراغ هایی که از ضربان قلب الهام گرفته شده است. جالب است بدانید که زین پس این نوع چراغ ها در تمامی محصولات کیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اگر خطوط روی کاپوت، گلگیرها و بدنه های جانبی خودرو توجه کرده باشید، حتماً متوجه خواهید شد که تمامی خطوط طراحی از چراغ های خشن کیا K5 نشأت گرفته است. واقعاً می شود گفت طراحی نسل پنجم اپتیما جذاب و دلنشین شده.

بررسی کیا اپتیما K5
بررسی کیا اپتیما K5

امکانات رفاهی K5

K5 با پنج تریم با نام های ال ایکس، جی تی، جی تی لاین، ال ایکس اس و ای ایکس به بازار عرضه شده است. نسخه پایه این خودرو که ال ایکس است با قیمت پایه حدود ۲۵ هزار دلار و دیگر نسخه ها با شروع قیمت ۳۳ هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد. طبعاً هر چه امکانات رفاهی خودرو افزایش پیدا کند، قیمت خودرو هم افزایش پیدا می کند.

اما امکانات رفاهی کیا اپتیما برخلاف طراحی ظاهری او زیاد تغییر نکرده و ما هنوز با امکانات رفاهی پایه ای سر و کار داریم که می شود در تمام سدان های اقتصادی مشاهده کرد. پس توقع امکانات رفاهی خیلی جذاب را در این خودرو نداشته باشید. البته ناگفته نماند که سیستم صوتی BOSE، شیشه جلوی آکوستیک، خاموش شدن خودکار خودرو بعد از ۳۰ دقیقه و سیستم چهار چرخ محرک برای اولین بار در خودروی سدان محرک جلو از امکاناتی هستند که در نسل پیش دیده نمی شدند.

بررسی کیا اپتیما K5
بررسی کیا اپتیما K5

کابین کیا K5

ما با یک سدان اقتصادی سر و کار داریم، پس توقع داشتن کابینی با متریال بسیار مرغوب کاملاً اشتباه است. ما در کیا K5 متریالی چون چوب مصنوعی، قطعات پلاستیکی پیانویی، قطعات چرم مصنوعی و قطعات پلاستیکی فشرده را مشاهده می کنیم. پس از نظر کیفیت ساخت کابین و طراحی ظاهری کابین ما شاهد تحول بسیار بزرگی نیستیم. البته اگر شما پشت آمپر دیجیتال و اسکرین روی داشتبورد را شما تحول حساب نکنید.

همانطور که گفته شد ما با یک خودروی فست بک سر و کار داریم. اما جالب اینجاست که سرنشینان عقب اصلاً احساس تنگی و کوتاهی سقف را نمی کنند. در کل K5 برای یک خانواده یک سدان جادار و راحت است.

بررسی کیا اپتیما K5سواری

همانطور که گفته K5 در پنج تریم به بازار معرفی شده است. در این پنج تریم که نسخه پایه آن LX است ما شاهد یک موتور ۱.۶ لیتری توربو با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور هستیم و در دیگر نسخه های K5 که با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ به بازار عرضه شده اند ما شاهد ۲۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور هستیم. البته ناگفته نماند که نسخه های ۲.۵ لیتری از یک گیربکس ۸ سرعته  دوکلاچه بهره می برند.

در مورد صفر تا صد ۵.۸ ثانیه نسخه ۲.۵ لیتری این خودرو باید بگوییم تفاوت چندانی با کیا استینگر GT ندارد و شما می تواند یک سواری پرشتاب را در این خودرو تجربه کنید.

حتماً بخوانید: کیا اپتیما نسل ۴؛ یک سدان برای چند نسل متفاوت

رقیب

همانند گذشته هیوندای سوناتا، تویوتا کمری و هوندا آکورد از رقیبان سرسخت این خودرو هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }