در صورت مصرف بیش از حد قهوه چه خطراتی ما را تهدید می کندزمان مطالعه : ۳ دقیقه

مضرات قهوه

مصرف بیش از حد هر نوع نوشیدنی و مواد غذایی مفید می تواند برای ما انسان ها مضر واقع شود. یکی از این نوشیدنی ها قهوه است که اگر افراد در مصرف آن بی توجهی کنند، باید تاوان معتاد شدن، اختلال در گوارش، اضطراب، بی اختیاری ادرار و … بدهند.

مضرات قهوه
مضرات قهوه

اختلال در گوارش

حتماً می دانید که قهوه یک ضد یبوست بسیار قوی است. اما همین نوشیدنی ضد یبوست اگر بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد باعث ایجاد اسهال و شل شدن مدفوع می شود.

رابدومیولیز

اول از همه رابدومیولیز بیماری است که رشته های عضلات بدن را تخریب می کند. حال عللی چون نیش مارهای سمی، سوء مصرف دارویی، عفونت، کشیدگی عضلات و مصرف ناگهانی و بیش از حد کافئین باعث بروز این بیماری می شود.

حتماً بخوانید: با چند قهوه جالب و خوشمزه دنیا آشنا شوید

معتاد شدن توسط قهوه

جالب است بدانید که مصرف بیش از حد قهوه می تواند شما را معتاد کند و بعد از مدتی در کارکرد ذهن شما در صورت عدم مصرف اختلال ایجاد کند. در واقع بعد از مدتی سوخت ذهن شما قهوه می شود و اگر شما باک مخزن قهوه خود را پر نکنید، نمی توانید از ذهن خود استفاده کنید.

مضرات قهوه
مضرات قهوه

فشار خون بالا

همه جا شنیده ایم که قهوه خطر ابتلا به بیماری های قلبی یا سکته های مغزی را کاهش می دهد. اما واقعیت این است که کافئین موجود در قهوه دستگاه عصبی شما را تحریک می کند و موجب بالا رفتن فشار خون شما می شود.

حتماً بخوانید: پودینگ قهوه؛ یک دسر بسیار خوشمزه برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی

قهوه سبب خستگی

درسته که قهوه به دلیل داشتن کافئین سبب افزایش انرژی در شما می شود، ولی این موضوع زمانی درست است که شما بیش از حد مجاز کافئین مصرف نکرده باشید. در واقع زمانی که کافئین از خون شما خارج می شود شما زودتر از زمان های معمولی خسته می شوید.

حتماً بخوانید: طرز تهیه قهوه در فرنچ پرس

قهوه سبب تپش قلب

بهتر است بدانید مصرف قهوه در بعضی از افراد سبب افزایش ضربان قلب می شود. پس اگر شما هم جزء آن دست از افراد هستید، باید مصرف قهوه ی خود را کاهش دهید. البته این موضوع همانطور که گفته شد در بعضی از افراد قابل مشاهده است.

مضرات قهوه
مضرات قهوه

بی اختیاری ادرار

کافئین عاملی است برای تحریک مثانه. پس شما زمانی که قهوه مصرف می کنید باید توقع بیشتر شدن ادرار خود را هم داشته باشید. حال اگر این موضوع ادامه دار شود و شما دچار تکرر ادرار شوید، مثانه شما کم کم کنترل خودش را از دست می دهد و شما به بی اختیاری ادرار دچار می شوید.

حتماً بخوانید: فواید قهوه برای سلامتی

قهوه عاملی برای مضطرب شدن

بسیاری قهوه را مصرف می کنند تا هوشیاریشان بالا برود. اما این هوشیاری زمانی کار دست آن ها می دهد، زیرا هوشیاری بیش از حد می تواند شما را از بوها، صداها، تصاویر محیط و … بیزرا و عصبی کند.

حتماً بخوانید: خواص قهوه سبز برای رژیم لاغری

قهوه سبب بی خوابی

توجه داشته باشید، مصرف قهوه برای بیدار ماندن فقط در مواقع ضروری مجاز است نه برای همیشه، زیرا مصرف بیش از حد کافئین می تواند بعد مدتی در کیفیت خواب شما اختلال ایجاد کند. توجه کنید حتی زمانی که شما مصرف کافئین را ترک کرده باشید، بی خوابی دست از سر شما برنمی دارد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }