چگونه هنگام شب خواب عمیق را تجربه کنیم؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

راههای داشتن خواب عمیق

خواب عمیق این روزها یک رویای دست نیافتنی شده و بسیاری دارند با این معضل عظیم هنگام شب می جنگند. عوامل زیادی سبب می شود ما از یک خواب باکیفیت دور شویم و نتوانیم در هنگام شب استراحت خوبی داشته باشیم. در این مطلب سعی داشته ایم شما را با شیوه هایی آشنا کنیم که سبب می شوند شما در هنگام شب خواب باکیفیتی داشته باشید و ما امیدوار هستیم این مطلب برای شما مفید واقع شود.

راههای داشتن خواب عمیق
راههای داشتن خواب عمیقراههای داشتن خواب عمیق

ماساژ پاها قبل خواب

اگر می خواهید به یک خواب عمیق دست پیدا کنید، می توانید پاهای خود را قبل از خواب توسط روغن های بادام شرین یا بابونه ماساژ دهید. توجه داشته باشید که هنگام ماساژ دادن حتماً نوک انگشتان خود را هم ماساژ دهید.

توجه: در صورت مبتلا بودن به بیماری های واریسی و اختلال بازگشت عروقی به میزان خفیف، حتماً با ملایمت پاهای خود را ماساژ دهید. بهتر است بگوییم در این موارد با پزشک متخصص مشورتی داشته باشید.

حتماً بخوانید: عوامل مؤثر بر زیبایی مو و صورت در هنگام خواب شبانه

استفاده از عطر

عطرهای ملایم و خنک می توانند هنگام خواب به شما آرامش دهند و محیط را برای شما آرامش بخش تر کنند. شما می توانید به واسطه عطر های خنک و ملایم، اسپری کردن گلاب بر روی بالش و مالش روغن های بنفشه به پیشانی و اطراف بینی از این روش بهره مند شوید.

راههای داشتن خواب عمیق
راههای داشتن خواب عمیق

کاهش سردی در بدن

کاهش سردی در بدن خود یک عاملی برای رسیدن به یک خواب عمیق است. شما می توانید این کار را به واسطه مصرف کاهو با اودیه های معطری چون دارچین، هل، قرنفل و … انجام دهید.

حتماً بخوانید: خواب با کیفیت؛ یک رویای دست یافتنی

چرب کردن ناف و اطرف ناف

قبل از خواب سعی کنید ناف و اطراف ناف خود را با روغن بنفشه یا زیتون چرب کنید تا در هنگام شب به یک خواب عمیق بروید. جالب است بدانید که این شیوه در کودکان بسیار کاربردی است.

راههای داشتن خواب عمیق
راههای داشتن خواب عمیق

صدا

صداها می توانند تأثیر بسیار زیادی در خواب باکیفیت ما داشته باشند. حال شما می تواند برای دستیابی به یک خواب باکیفیت خود را دعوت به شنیدن صداهای خوش و پیوسته ای چون صدای آب کنید.

حتماً بخوانید: از کجا بدانیم که تشک تختخوابمان خراب شده یا نه

دوش گرفتن قبل خواب

سعی کنید ده دقیقه قبل از خواب خود را دعوت به یک دوش آب گرم یا ولرم کنید تا در هنگام خواب بتوانید خواب باکیفیتی را تجربه کنید. جالب است بدانید دوش آب گرم سبب می شود دمای بدن شما بالا برود و زمانی که شما در تختخواب سکون پیدا می کنید بدن شما سعی می کند دمای خود را هم دمای محیط کند و این پایین آمدن دما در بدن عاملی می شود شما به یک خواب عمیق فرو بروید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }