جمهوری چک؛ کشوری در مرکزی ترین قسمت اروپازمان مطالعه : ۳ دقیقه

آشنایی با کشور جمهوری چک

چک در مرکزی ترین قسمت اروپا واقع شده و جزء یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که توانسته در چند سال اخیر با سیاست های مالی بسیار دقیق بستر خوبی برای سرمایه گذاری و مهاجرت مردم جهان فراهم کند.

آشنایی با کشور جمهوری چک
آشنایی با کشور جمهوری چک

درباره ی جمهوری چک

پایتخت: پراگ

نوع حکومت: جمهوری

واحد پول: یورو

زبان: چکی

جمعیت: ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر

یکی از کشورانی که مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده، جمهوری چک است. چک در مرکزی ترین قسمت اروپا واقع شده و جزء یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. به طور کل فرهنگ جمهوری چک را ترکیب فرهنگ آلمانی و اسلاوی تشکیل می دهد. جالب است بدانید این کشور مملو از بهترین تاکستان ها و قصرهای زیبا است و طبیعت بسیار زیبایی دارد.

آشنایی با کشور جمهوری چک
آشنایی با کشور جمهوری چک

موقعیت و جمعیت جمهوری چک

کشور چک تقریباً یک کشور کوچکی است و مرزهای آن توسط کشور آلمان، اتریش، اسلواکی، لهستان و چندین رشته کوه احاطه شده است. موقعیت جغرافیایی جمهوری چک به گونه ای است که شما می توانید در این کشور جنگل های بزرگ، دریاچه، رودخانه و پارک های ملی مشاهده کنید.

در مورد جمعیت چک همانطور که گفته شد، ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این جمعیت حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در پایتخت این کشور یعنی پراگ سکونت دارند.

آشنایی با کشور جمهوری چک
آشنایی با کشور جمهوری چک
حتماً بخوانید: دبی شهر آسمان خراش های دنیا

آب و هوای جمهموری چک

کشور چک آب و هوای معتدل قاره ای دارد. این کشور به دلیل قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی محصور در خشکی، اختلاف دمای زیادی را بین تابستان ها و زمستان ها تجربه می کند. در واقع شما در جمهوری چک شاهد تابستان های گرم و زمستان های سرد و برفی هستید. این را هم بدانید که دما و اختلاف ارتفاع در این کشور متضاد هم هستند، یعنی هر چه شما به ارتفاع های بالای این کشور سفر کنید شاهد کاهش دما هستید.

آشنایی با کشور جمهوری چکفرهنگ غذایی جمهموری چک

مردم چک عاشق غذاهای گوشتی هستند و در سبد غذایی خود حتماً از مرغ و گوشت گاو استفاده می کنند. البته اگر شما به این کشور سفر کنید، حتماً در منوهای غذایی رستوران های این کشور استفاده از گوشت غاز، اردک و خرگوش را مشاهده خواهید کرد. در مورد غذایی هایی دریایی هم باید بگوییم مردم چک زیاد استقبالی از خوردن این نوع غذاها نشان نمی دهند، ولی به استثناء  در مراسم کریسمس ماهی قزل آلای و کپور مورد استفاده آن ها قرار می گیرد.

آشنایی با کشور جمهوری چک

حتماً بخوانید: کشور فنلاند؛ خوشحال ترین کشور دنیا با بستنی های بسیار خوشمزه

شرایط اقتصادی جمهوری چک

اقتصاد جمهموری چک بر پایه تولید محور و صادرات است و در حال حاضر جزء کشورهایی است که پایین ترین نرخ بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد. جالب است بدانید جمهموری چک به دلیل نیروی کار جوان خود و سیاست های مالی عالی توانسته بستر خوبی برای سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی فراهم آورد.

آشنایی با کشور جمهوری چک

تحصیل در جمهموری چک

جالب است بدانید که ۶۰ درصد مهاجران کشور چک را دانشجویان بین المللی تشکیل داده است. آیا دلیل این موضوع را می دانید؟ باید بگوییم جمهوری چک بسترهای بسیار خوبی از جمله هزینه های بسیار مناسب زندگی و تحصیل و از همه مهمتر اقامت دائم کشور چک را برای دانجشویان خود فراهم آورده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }