نشانه های پایان یک رابطه دوستی چیست؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

نشانه های پایان یک رابطه دوستی

چیزی که در این دنیا زیاده دوست. اما چیزی که در این دنیا خیلی کم و بسیار با ارزش هست، دوست خوب و یک رفیق واقعی است. ما دوست را می خواهیم برای حال خوب زندگی خود نه برای رقابت، دعوا، نقش بازی و … .

دوست ما نماد ماست.

نشانه های پایان یک رابطه دوستی
نشانه های پایان یک رابطه دوستی

رقابت و حسادت

بوی حسادت و رقابت هر زمانی که از رابطه دوستانه ای استنشاق شود، می شود احتمال این را داد که آن رابطه رو به پایان است. در واقع ما در یک ارتباط دوستانه صحیح هیچ زمان به دنبال این نیستیم که دائم خود را به دوستان خود اثبات کنیم و سعی خود را می کنیم همیشه یک رقابت دوستانه بینمان باشد نه رقباتی که تعیین کند که کدام ما نسبت به دیگری برتری داریم.

حتماً بخوانید: افراد امن زندگی ما چه ویژگی هایی دارند؟

دعوا

جر و بحث شیرینی هر رابطه دوستانه ای است و اگر شما در رابطه ی خود بعضی اوقات جر و بحثی ندارید، مطمئن باشید که رابطه شما دچار مشکل شده است. اما آن طرف قضیه، اگر شما در رابطه دوستانه خود مدام با دوست خود دعوا دارید و به این نتیجه رسیدید که دیگر نمی توانید باهم کنار بیایید، مطمئن باشید رابطه شما رو به پایان است.

نشانه های پایان یک رابطه دوستی
نشانه های پایان یک رابطه دوستی

رابطه بی ارزش

هدف از دوست پیدا کردن، دوست شدن، دوستی با دیگران، ارتباطات دوستانه و … این است که شرایط زندگی ما ارتقا یابد. منظور ما از ارتقا یافتن فقط بحث مالی نیست، بلکه مباحثی چون روان، حال خوب و زندگی زیبا می تواند شامل حال این موضوع باشد. به طور مثال دوستی که نتواند همدل و شنونده خوبی برای ما باشد، اصلاً ارزش ادامه رابطه را ندارد و بهتر است به رابطه خود با آن پایان دهیم.

حتماً بخوانید: باورهای سمی چه تأثیری در زندگی ما دارند؟

رابطه دوستی دو طرفه است

رابطه دوستانه همانند یک بازی فوتبال می ماند و احتیاج به همکاری و همدلی دارد. پس اگر فقط شما در رابطه دوستانه خود به دنبال جمع شدن، شاد بودن و دوستی هستید و دوستان خود اصلاً در این باره تلاشی نمی کنند، بهتر است به رابطه خود پایان دهید. زیرا این رابطه به خودی خود روزی پایان می یابد، پس بهتر است شما زیاد انرژی صرف پایداری این رابطه نکنید.

نشانه های پایان یک رابطه دوستی
نشانه های پایان یک رابطه دوستینشانه های پایان یک رابطه دوستی

نقش بازی کردن

رابطه دوستانه همانند یک سناریو نیست، بلکه همانند یک زندگی کاملاً واقعی است. پس دلیلی نمی شود ما در رابطه دوستانه خود نقش بازی کنیم و خود واقعی خود را انکار کنیم تا طرف مقابل از ما خوشش آید. به طور مثال اگر شما دوستی دارید که رفتار شما را قضاوت و کنترل می کند، یعنی او خود واقعی شما را دوست ندارد.

حتماً بخوانید: افراد مهر طلب چه ویژگی هایی دارند

دوستان ما نماد ما هستند

اگر دوست شما رفتارهای ناهنجار و زشت دارد و سبب شده شما هم به خاطر رفتار او جلوه ی بدی پیدا کنید، حتماً باید در رابطه دوستانه خود تجدید نظر کنید، زیرا در بسیاری از مواقع اطرافیان، ما را از روی دوستان و رفتارهای ناپسند خود و دوست خود قضاوت می کنند. آیا دوست دارید شما هم رفتارهای زشت دوست خود را یاد بگیرد و انجامش دهید؟

اهمیت به احساسات

دوستی که به احساسات و عزت نفس دوست خود اهمیت نمی دهد و همیشه سعی دارد او را کم ارزش و بی اهمیت نشان دهد، اصلاً ارزش دوستی ندارد. سعی کنید دوستانی در اطراف خود داشته باشید که به شما عزت نفس و اعتماد به نفس دهند، نه شما را ناراحت و اندوهگین کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }