علت ماسیده شدن کرم پودر چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

علت ماسیدن کرم پودر

نمیدونم چرا کرم پودره اصلاً روی صورتم نمیشینه و یک حالت کیکی به خودش می گیره؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم شما به مواردی قبل و هنگام آرایش و استفاده از کرم پودر توجهی نمی کنید و علت ماسیدن کرم پودر را فقط جنس تقلبی می دانید. در واقع اگر شما گرانترین کرم پودر بازار را خریداری کنید، اما به موارد زیر توجهی نداشته باشید به هیچ عنوان به یک آرایش زیبا دست پیدا نخواهید کرد.

علت ماسیدن کرم پودر
علت ماسیدن کرم پودر

کرم پودر مناسب پوست صورت

هنگام خرید کرم پودر حتماً باید به موضوع نوع پوست خود توجه داشته باشید. به طور مثال اگر پوست شما چرب هست نباید کرم پودر چرب بخرید، زیرا هم نمای زشتی به صورت شما می دهد و هم سبب ایجاد جوش در صورت شما می شود.

حتماً بخوانید: بیایید با لوازم آرایشی وگان رالف را نجات دهید

آماده کردن پوست

بسیاری از خانم ها بدون اینکه پوست خود را آماده آرایش کنند، شروع به استفاده از محصولات آرایشی می کنند. اگر بخواهیم از همین کرم پورد بدون آماده سازی پوست صورت استفاده کنیم، حتماً با یک آرایش نامتعارف مواجه خواهیم شد. پس سعی قبل از آرایش صورت خود را بشویید و بعد از تونر و سپس از مرطوب کننده یا پرایمر استفاده کنید.

حتماً بخوانید: رژ لب؛ محصول آرایشی که چشم و چراغ صورت خانم ها است

لایه شاخی پوست

یکی از مسائل مهمی که سبب می شود کرم پودر به خوبی روی پوست شما بنشیند، لایه شاخی پوست است. اگر شما به پاکسازی ماهانه پوست صورت، اسکراب کردن پوست هنگام استحمام و لایه برداری ملایم پوست خود توجه نکنید، حتماً لایه ها و سلول های مرده بر روی پوست شما تجمع پیدا می کنند و سبب زشتی ظاهر شما می شوند. پس زمانی کرم پودر روی پوست ماسیده نمی شود که صورت شما لایه شاخی ضخیمی نداشته باشد.

علت ماسیدن کرم پودر
علت ماسیدن کرم پودر

استفاده از براش یا اسفنج آرایشی

قبل از همه چیز باید بگوییم استفاده از انگشتان دست برای زدن کرم پودر می تواند شما را با فاجعه آکنه و جوش آشنا کند. البته علاوه بر آکنه و جوش، آرایش شما بسیار نامتعارف خواهد شد. حال برای اینکه آرایشی زیبا داشته باشید، حتماً از اسفنج آرایشی و براش هنگام زدن کرم پودر استفاده کنید.

به این موضوع هم توجه کنید که اسفنج آرایشی و براش را بعد از هر بار مصرف باید نظافت کنید.

حتماً بخوانید: همه چیز در مورد اسفنج آرایشی

زیاده روی در مصرف کرم پودر

استفاده بیش از حد از کرم پودر می تواند ظاهر پوست شما را غیر طبیعی جلوه دهد. بهتر است برای پوشاندن ایرادات و عدم یکنواختی پوست خود از کانسیلر یا کالر کارکتور استفاده کنید، زیرا در این صورت شما هم به آرایشی طبیعی دست پیدا کرده اید و هم میزان کمی کرم پودر مصرف کرده اید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }