با انواع موخوره و روش های درمان هر کدام از آن ها آشنا شویدزمان مطالعه : ۲ دقیقه

انواع موخوره و روش درمان

یکی از شایع ترین مسائلی که این روزها بسیاری به خصوص خانم ها دچار آن هستند، موخوره است. باید بگوییم بیشتر علل ایجاد موخوره در موهای ما به دلیل سبک زندگی اشتباه ما است و در اکثر مواقع مقصر این موضوع خود ما هستیم.

موخوره Split
موخوره Split

موخوره Split

یکی از شایع ترین موخوره ها، موخوره Split است. این نوع موخوره بیشتر به دلیل کمبود آب و خشکی تار موها به وجود می آید.

موخوره Feather و Tree
موخوره Feather و Tree

موخوره Feather و Tree

این نوع موخوره معروف به موخوره چند شاخه و درختی است. علت ایجاد چنین موخوره ای در تار موها بیشتر به دلیل کمبود شدید پروتئین و خشکی موها است. باید توجه داشته باشید که اگر شما دچار چنین موخوره ای شدید، حتماً بایستی موهای خود را کوتاه کنید، زیرا کوتاه نکردن مو می تواند باعث افزایش شاخه ها و نفوذ موخوره به ریشه مو شود.

موخوره Taper
موخوره Taper

موخوره Taper

این نوع موخوره بیشتر در افرادی که زیاد از وسایل حرارتی مو و رنگ مو استفاده می کنند، دیده می شود. دلیل ایجاد این نوع موخوره به خاطر از بین رفتن لایه خارجی مو است و در اکثر مواقع قسمت های بالایی مو از بین می رود و نازک می شود.

موخوره Whaite Spots
موخوره Whaite Spots

موخوره Whaite Spots

اگر دچار موخوره چروک هستید، حتماً به پزشک مراجعه فرمایید. این نوع موخوره معمولاً از ریشه مو به وجود می آید و در اکثر مواقع مشکلات داخلی دلیل این نوع موخوره هستند. فرد مبتلا به این نوع موخوره ممکن است فولیکول موی او دچار ضعف و مشکل شده باشد و یا شاید ممکن باشد مواد معدنی و ویتامینی دلیل موخوره او باشد.

موخوره Knot
موخوره Knot

موخوره Knot

این نوع موخوره معروف به موخوره گره است. موخوره Knot بیشتر به دلیل نازک شدن مو بر اثر رنگ، دکلره و اتوکشی به وجود می آید. البته شانه کشیدن اشتباه مو و اصطکاک بیش از حد مو می تواند از دیگر دلایل ایجاد چنین موخوره ای باشد.

موخوره Incomplete Split
موخوره Incomplete Split

موخوره Incomplete Split

کمبود پروتئین در مو سبب می شود مو حالت پوکی به خود بگیرید و از وسط باز شود. پس اگر تار موهای شما به این شکل باز شد، حتماً فکر پروتئین موی خود باشید.

حتماً بخوانید: راه های پیشگیری از موخوره

درمان موخوره

قبل از همه چیز باید بگوییم تنها راه درمان موخوره کوتاه کردن مو است. پس اگر دچار موخوره شده اید حتماً موهای خود را کوتاه کنید و نگذارید موخوره به قسمت هایی بالایی تار موی شما نفوذ کند. اما باید توجه کنید که پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای پیشگیری از موخوره بر روی لینکی که در قسمت بالای این پاراگراف گذاشته ایم کیلیک کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }