آیا با شیوه صحیح استفاده از ماسک صورت آشنایی دارید؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

شیوه صحیح استفاده از ماسک صورت

اکثر افرادی که به سلامت پوست صورت خود اهمیت می دهند حتماً هفته ای یکبار از ماسک های صورت برای سلامت پوست صورت خود استفاده می کنند. اما موضوعی که سبب شده امروز تیم تکامگ به آن بپردازد، این است که بسیاری این عمل را به شیوه صحیحی انجام نمی دهند و به جای اینکه به سلامت و زیبایی پوست صورت خود کمک کنند، دارند سلامت پوست خود را به خطر می اندازند.

شیوه صحیح استفاده از ماسک صورت
شیوه صحیح استفاده از ماسک صورت

مدت زمان استفاده از ماسک صورت

یکی از تفکرات بسیار غلطی که در بین بسیاری از خانم ها رواج دارد، این است که اگر ماسک را به مدت طولانی بر روی صورت بگذاریم، تأثیرش بیشتر می شود. در واقع باید بگوییم هر نوع ماسکی نباید بیش از ۲۰ دقیقه بر روی صورت بماند. به این موضوع هم توجه کنید که زمان مناسب ماندن ماسک بر روی صورت بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است و این ضخامت پوست شما است که تعیین می کند ماسک چه میزان بیشتر از ۱۰ دقیقه بر روی صورت شما بماند.

حتماً بخوانید: ما برای سفیدی و روشنی پوست خود احتیاج به گلوتاتیون طبیعی داریم

در هفته چند بار مجاز به استفاده از ماسک صورت هستیم؟

ماسک های صورت به دلیل اینکه کمی خاصیت لایه برداری دارند، نباید بیشتر از دو بار در هفته مورد استفاده قرار گیرند. البته این موضوع برای افرادی که پوست حساس و خشک دارند به یک روز در هفته کاهش می یابد.

حتماً بخوانید: ماسک های صورت خانگی برای از بین بردن موی صورت خانم ها

از ماسک های ساده استفاده کنید؟

اینکه سیب زمینی، قهوه، آرد برنج و … برای پوست مفید هستند دلیل نمی شود ما همه ی آن ها را ترکیب کنیم و بر روی صورت خود بگذاریم. جالب است بدانید که بسیاری از این موادی که از نظر شما مفید است زمانی که با هم ترکیب شوند، می توانند نتیجه عکس به شما دهند و باعث التهاب پوست شما شوند. پس سعی کنید به ترکیبات ماسک خانگی که درست می کنید بسیار توجه کنید. بهتر است بدانید که بهترین ماسک های خانگی از ترکیب یک الی دو ماده بدست می آید نه بیشتر.

شیوه صحیح استفاده از ماسک صورت
شیوه صحیح استفاده از ماسک صورت

آیا از ماسک های خانگی استفاده کنیم؟

با پیشرفت صنعت محصولات مراقبتی پوست دیگر استفاده از ماسک های خانگی منسوخ شده و به نوعی ماسک های خانگی جایگاهی در این دنیا ندارند. البته بسیاری هستند که پاسخ خوبی از ماسک های خانگی گرفته اند و نمی شود از بیخ استفاده از ماسک های خانگی را قطع کرد.

اما دلیل اینکه ماسک های شرکتی ارجحیت بیشتر نسبت ماسک های خانگی دارند، این است که ماسک های خانگی مولکول درشت هستند و این موضوع سبب شده جذب و اثر بخشی این نوع ماسک ها پایین بیاید. اما در آن سمت ماسک های شرکتی ریز مولکول هستند و در مدت زمان کوتاهی اثر بخشی خود را نشان می دهند.

حتماً بخوانید: چرا ماسک های صورت طبیعی مضر هستند؟

استفاده از ماسک هایی که لیمو و گوجه فرنگی دارند، ممنوع

لیمو و گوجه فرنگی علاوه بر اینکه حساسیت زا هستند، بسیار حالت اسیدی دارند. پس استفاده از آن ها در ماسک ها باعث می شود پوست بیش از حد لایه برداری شود و سد دفاعی خود را از دست دهد.

اما نکته جالب اینجاست که بسیاری مخالف سخنان ما هستند. می دانید دلیل این موضوع چیست؟ باید بگوییم استفاده از لیمو و گوجه فرنگی شاید در دفعات اول پاسخ خوبی به شفافیت و از بین بردن جوش ها دهد، اما در کثرت استفاده پوست کاملاً سد دفاعی خود را از دست می دهد و باعث ایجاد آکنه و خشکی در پوست می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }