اضطراب پنهان؛ اختلال روانی که زندگی بسیاری از ما را تحت الشعاع خود قرار داده استزمان مطالعه : ۲ دقیقه

نشانه های اضطراب پنهان

یکی از شایع ترین مشکلات روانی اضطراب است و اکثر افرادی که دچار این اختلال روانی هستند به دنبال درمان مشکل خود نمی روند و همیشه در زندگی زیان می بینند. جالب است بدانید که تنها ۳۷ درصد بیماران دچار اضطراب به سراغ درمان می روند و مابقی با بیماری روانی خود به زندگی زیان آور خود ادامه می دهند.

نشانه های اضطراب پنهان
نشانه های اضطراب پنهان

تصمیم گیری ها

افرادی که دچار اضطراب پنهان هستند همیشه در تصمیم گیری های زندگی خود مردد هستند. در واقع آن ها در انتخاب ساده ترین موارد در زندگی خود تردید دارند و همیشه ترس از این دارند که مبادا کسی بابت تصمیم گیری آن ها، آن ها را مورد سرزنش قرار دهد.

حتماً بخوانید: اضطراب اجتماعی؛ اضطرابی از جنس نگران بودن از دیگران

کنترل وضعیت

افرادی که دچار اضطراب پنهان هستند، بسیار دوست دارند بر همه چیز اطراف خود کنترل داشته باشند. حال همین موضوع سبب شده آن ها از هر مورد غیر منتظره ای حراس داشته باشند. به طور مثال این افراد از تماس های غیر منتظره یا پیام های افراد ناشناس بسیار احساس خطر می کنند و فکر می کنند که وضعیت از کنترل آن ها خارج شده است.

حتماً بخوانید: نشانه های رسیدن به بلوغ احساسی چیست؟

احساسات بسیار حساس

افرادی که دچار چنین اختلالات روانی هستند، بسیار زود احساسات آن ها تحریک می شود. در واقع آن ها نوسانات عاطفی زیادی را در زندگی خود تجربه می کنند و می شود گفت این اضطراب سبب شده آن ها بسیار سریع آشفته شوند.

نشانه های اضطراب پنهان
نشانه های اضطراب پنهان

ارتباط برقرار کردن

اضطراب پنهان به شما اجازه ارتباط چشمی را نمی دهد و همیشه شما هنگام حرف زدن با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید. به نوعی برقراری ارتباط چشمی برایتان ساده نیست و از نگاه دیگران اضطراب دارید.

حتماً بخوانید: افراد باهوش چه ویژگی هایی دارند؟

لیاقت داشتن

مهمترین موضوعی که سبب شده شما از اضطراب پنهان زیان ببینید، این است که بسیاری از وقت ها شما ارزش خود را پایین می آورید و در مقابل دیگران خود را ضعیف نشان می دهید. وای از اون روزی که شما فکر می کنید که لیاقت عشق را ندارید!

نشانه های اضطراب پنهانتمرکز کردن

افکار منفی به شما اجازه تفکر نمی دهد. در واقع افکار منفی سدی شده اند برای تمرکز شما و اجازه نمی دهند شما بر روی مسائل مهم زندگی خود فکر کنید.

فیلم و سریال قدیمی

جالب است بدانید افرادی که دچار اضطراب پنهان هستند بسیار علاقه دارند که فیلم ها و سریال های قدیمی که در گذشته دیده اند را مشاهده کنند. جالب تر این است که این افراد از دیدن این فیلم ها بسیار لذت می برند.

هرج و مرج در صحبت ها

اگر کسی هنگام حرف زدن با شما بلند صحبت کند یا فریاد بزند، دچار آشفتگی می شوید و احساس ترس در وجود شما ایجاد می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }