مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱؛ لوکس ترین خودروی سدان صنعت خودروسازی اشتوتگارتی هازمان مطالعه : ۷ دقیقه

مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱

سال ۲۰۲۱ سالی هست که اکثر خودروسازان بزرگ دنیا در تیراژ کارخانه خود تغییراتی داده اند و خودروهای جذابی را روانه بازار کرده اند. یکی از این خودروها که توانست حواشی خوبی را برای خود به ثبت برساند، بنز S کلاس ۲۰۲۱ بود. در واقع ما در سال ۲۰۲۱ شاهد این بودیم که اشتوتگارتی ها از هفتمین نسل خودروی لوکس خود رونمایی کردند و بار دیگر تمام کمپانی های معروف دنیا را به چالش قدرت، زیبایی و تکنولوژی دعوت کردند.

باید بگوییم این نسل از بنز S کلاس آمده است تا خبر از تکنولوژی های نو این دنیا را به ما بدهد و ما را کمی با جهان آینده آشنا کند. شاید این نوع اتفاق ها در دو نسل قبلی این خودرو آنچنان دیده نمی شد و برای ما آنقدر جذابیتی نداشت. اگر به مشخصات دو نسل قبلی بنز S کلاس رجوع کنید، حتماً متوجه می شوید که ما شاهد تکنولوژی هایی بودیم که میشد در آن زمان در دیگر خودروهای بازار مشاهده کرد. اما اینبار ما در نسل ۷ بنز S کلاس شاهد تکنولوژی هایی هستیم که نمی توانیم در دیگر خودروهای بازار مشاهده کنیم و به نوعی برای بار اول هست که ما با چنین تکنولوژی هایی آشنا می شویم.

مرسدس بنز S کلاس 2021

حتماً بخوانید: بنز کلاس S سلطان جاده های ایران

طراحی ظاهری بنز S کلاس ۲۰۲۱

با رونمایی کلاس E و CLS میشد حدس زد که نسل هفتم بنز S کلاس هم از یک طراحی مشابه به دیگر خودروهای کمپانی مرسدس بنز بهره می برد. در واقع این حدس و گمان ها و رندرهای فرضی از نسل ۷ این خودرو تا حدودی درست از آب درآمد و ما حدوداً شاهد طراحی بودیم که میشد در دیگر خودروهای مرسدس بنز مشاهده کرد.

اگر به حجم چراغ های عقب و جلوی بنز S کلاس ۲۰۲۱ توجه کنید، حتماً متوجه شباهت بسیار زیادی بین دیگر خودروهای بنز خواهید شد. به طور مثال نسل سوم بنز CLS می تواند مورد خوبی برای توضیح این موضوع باشد.

اگر از موضوع شباهات گذر کنیم، می رسیم به بدنه صیقلی بنز S کلاس ۲۰۱۲ که با جلوپنجره معروف و چراغ های مثلثی شکل خود را به نمایش گذاشته است. در واقع ما در این نسل همانند دیگر نسل ها شاهد خطوط طراحی نرمی هستیم و نمی توانیم خطوط شکسته و ناهنجاری را در بدنه این خودرو مشاهده کنیم. به طور کل بنز دوباره برای کشتی لوکس خود از یک طراحی بسیار با آرامش استفاده کرده است و به بیننده ها و خریداران خود خبر از عمق اشرافی گرایی در عین سادگی خطوط بدنه می دهد.

باید بگوییم بنز سعی کرده در این نسل خود از تکنولوژی های بسیار عجیبی استفاده کند. به طور مثال شما در بدنه این  خودرو شاهد چراغ هایی هستید که در آن ها ۱.۳ میلیون آینه به کار رفته و این موضوع باعث شده شما در هنگام شب شاهد یک نور حداکثری از این خودرو باشید یا اگر به عقب خودرو برویم شاهد چرخش ۱۰ درجه ای چرخ های عقب هنگام دور زدن ها هستیم.

مرسدس بنز S کلاس 2021

حتماً بخوانید: مرسدس بنز EQS؛ پرچمدار خودروهای لوکس برقی بنز

امکانات رفاهی_کابین

همیشه گفیتم بنز S کلاس یک خودروی لوکس است، بنابراین ما شاهد امکانات رفاهی بسیار بالایی در این خودرو هستیم. اما اینبار علاوه بر این موضوع باید بر تکنولوژی های نویی که در این خودرو به کار رفته هم تأکید کنیم. به طور کل کابین بنز S کلاس ۲۰۲۱ علاوه بر لوکس گرایی کمی مزه تکنولوژی های بسیار نو را به خود چشیده است.

هنگامی که درب کابین باز می شود، قبل از هر چیز یک اسکیرین ۱۲.۳ اینچی این خودرو شما را مجذوب خود می کند. شاید بهتر است برای بررسی کابین و امکانات رفاهی این خودرو از دید یک فردی که از این خودرو استفاده کرده است، نگاه کنیم.

مرسدس بنز S کلاس 2021من زمانی که اُمدم درب ماشینو باز کنم، متوجه شدم دستگیره درب این خودرو در بدنه آن مخفی شده و باید با لمس آن دستگیره را از بدنه خارج کنم تا بتوانم درب را باز کنم. زمانی که درب ماشین رو باز کردم قبل از همه چیز نور پردازی داخل کابین منو مجذوب خودش کرده بود. البته اینو بگم که امروزه خودروهای اقتصادی چون تلیسمان هم از نور پردازی داخلی بهره می برند. حالا اگه از این موضوع گذر کنیم، می رسیم به جزئیات کابین بنز S کلاس ۲۰۲۱. همانند گذشته دکمه های تنظیمات صندلی بر روی درب ماشین به صورت یک مبل قرار گرفته است. اما چیزی که باعث تعجب من شد، دکمه های تنظیم چراغ بود که در قسمت بالایی درب به صورت یک موس دایره نصب شده بود. در مورد کانال تهویه خودرو باید بگویم که شاید در عکس های تبلیغاتی زیبا به نظر برسند، اما هنگام رانندگی خیلی روی مُخه، چونکه زمانی که آفتاب به داخل کابین نفود می کنه، کانال های تهویه وسط رفلکس می کنن روی شیشه و من حواسم هنگام رانندگی خیلی پرت میشه. اما در وسط کابین من با یک اسکیرین بزرگ سر و کار دارم. در واقع تمام تنظیمات ماشین توی همین اسکیرین انجام میشه و اگر شما کمی با استفاده کردن از آن مشکل داشته باشید، حدوداً از نصف امکانات رفاهی این خودرو نمی تونید استفاده کنید. هان یه چیز که یادم اُمد این بود که بنز از روی بی ام و تقلید کرده و در داخل داشتبورد خود جای عطر گذاشته. اینم جالبه بدونید که پشت اسکیرین این خودرو یک محفظه ی مخفی روباز هست. حال استارت می زنیم و شروع می کنیم به رانندگی. من در این زمان واقعاً عاشق بنز شدم، می دونید چرا؟ چونکه یه هدآپ دیزپلی بسیار قشنگی به همراه یه مانیتور بسیار جالب در جلوی چشمان من قرار داده. جالب بدونید که هم هدآپ دیزپلی و هم صفحه ی دیجیتال این خودرو حالت سه بعدی داره و تمام جزئیات رو با اشکال ۳D نشان می دهد. برای درک بهتر این مضوع می تونید به اسکیرین خود یک آدرس بدهید و نمایش جهت ها رو روی هدآپ خود مشاهده کنید. واقعاً جالب بود. دست شرکت کانتیننتال درد نکنه با این تکنولوژی جذابش.

مرسدس بنز S کلاس 2021
مرسدس بنز S کلاس ۲۰۲۱

در مورد راحتی کابین و مسائل رفاهی سرنشینان هم باید بگویم بنز همانند گذشته عالی عمل کرده و نمیشه هیچ نقصی در آن پیدا کرد. در مورد فضای عقب هم بیشترین موردی که به چشم می خوره صندلی VIP سمت شاگرد و تبلتی هست که در وسط کنسول قرار دارد. البته به این موضوع توجه کنید که اگر صندلی عقب سمت شاکرد بخواهد به شکل VIP در بیاید خیلی طول میکشه.

مرسدس بنز S کلاس 2021

حتماً بخوانید: مازراتی کواتروپورته یک نیزه دار ایتالیایی

موتور

حتماً می دانید که تا توربو وارد مدار شود و به خودرو قدرت دهد، کمی زمان می برد. همین موضوع باعث شده بود که بنز به فکر یک قدرت اولیه ۲۰ الی ۳۰ اسب بخاری در خودروهای خود بی افتد. مرسدس بنز این قدرت را با تکنولوژی ای کیو بوست (EQ Boost) به خودروهای خود داد. در واقع بنز با این تکنولوژی خودروی خود را همانند خودروهای هیبریدی کرده، اما تاکیدی بر روی هیبریدی بودن ماشین خود ندارد. اگر بخواهیم این موضوع را به طور خلاصه توضیح دهیم، بنز یک ژنراتور استارتر یکپارچه بین موتور و گیربکس (فلای ویل) قرار داده است.

اگر از موضوع ای کیو بوست گذر کنیم، می رسیم به موتور شش سیلندر خطی توربوشارژ بنز S کلاس ۲۰۲۱. باید بگوییم توانایی این موتور کمتر از موتورهای هشت سیلندر نیست، زیرا می تواند در نسخه اس ۵۰۰، ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و شما را در ۴.۹ ثانیه از صفر به صد برساند. البته که نسخه ی ۸ سیلندر این خودرو قدرت و توان بیشتری را به راننده می دهد.

حال می رسیم به تست  گوزن این خودرو که در اوایل هفته ماه ژوئن انجام شد. جالب است بدانید که بنز S کلاس ۲۰۲۱ اصلاً عملکرد خوبی در این تست نداشته و انحرافات عجیبی را در این تست تجربه کرده است.

مرسدس بنز S کلاس 2021

رقیب

رقیبان اصلی بنز S کلاس ۲۰۲۱ همانند گذشته بی ام و سری ۷، مازراتی کواتروپورته و آئودی A8 هستند. البته ناگفته نماند که رقبان این خودرو کار بسیار سختی در رقابت با این خودرو دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }