نشانه های رسیدن به بلوغ احساسی چیست؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

بلوغ احساسی

همیشه به ما آموختن که ضعف های خودمان را نشان ندهیم، رفتار بد دیگران را جدی بگیریم، عزت نفس را قدرت بدانیم، عذرخواهی کردن را یک عمل ناپسدانه بدانیم و … . آیا فکر می کنید ما با آموخته های غلطی که تا به امروز از دیگران و جامعه خود یاد گرفتیم، می توانیم به بلوغ احساسی برسیم. شاید بعضی از افرادی که این مطلب را می خوانند فکر کنند بلوغ احساسی مانع از رسیدن آن ها به قدرت شود، اما باید بگوییم که بلوغ احساسی به ما زندگی صحیحی را می آموزد و این باورهای اشتباه ما هست که این نوع بلوغ راه پیشرفت را بر روی ما می بندد.

بلوغ احساسی
بلوغ احساسی

نشان دادن ضعف ها

رسیدن به بلوغ احساسی این قدرت را به ما می دهد که ضعف هایمان را در کنار کسانی که دوستشان داریم مطرح کنیم و هیچ زمان این احساس در درون ما پیش نخواهد آمد که گفتن ضعف هایمان نشانه ضعیف بودن ما است.

حتماً بخوانید: دختران امگا؛ دخترانی که آن ها را مادر جمع خطاب می کنند

رفتار بد دیگران

بلوغ احساسی به ما آموخته که رفتارهای بد دیگران ریشه در ترس و استرس آنها دارد و آنها عموماً آدم های بدی نیستند. در بسیاری از مواقع پیش می آید که شما از رفتار بد دیگران گذر کنید و به خود نگیرید.

حتماً بخوانید: باورهای سمی چه تأثیری در زندگی ما دارند؟

عزت نفس

تعریف بلوغ احساسی از عزت نفس کمی با چیزی که شما فکر می کنید فرق دارد. در واقع این بلوغ به انسان ها می آموزد که بقیه هم مثل آنها گاهی اوقات احساس ترس و گمشدگی دارند و فقط آنها نیستند که دچار چنین مسائلی در زندگی می شوند. به طور کل عزت نفس قدرت و بی نقص بودن نیست بلکه درک کردن احساس ترس و گمشدگی است.

بلوغ احساسی
بلوغ احساسی

آسیب های دیگران

شما هیچ زمان در مقابل آسیب های دیگران نسبت به خودتان سکوت نخواهید کرد و نمی گذارید زخم آن آسیب ها در دلتان بماند، بلکه می روید با آن فرد آسیب زننده صحبت می کنید و مسئله را باز می کنید تا آن فرد متوجه اشتباه خود شود.

حتماً بخوانید: هر فردی در این دنیا هوشی دارد

عذرخواهی

شما زمانی که به بلوغ احساسی می رسید دیگر از عذرخواهی کردن ترسی ندارید و به خود این اجازه را نمی دهید که غرور و خود خواهیان بر رفتار صحیح شما غلبه پیدا کند.

پایان سختی ها

همه ی ما انسان ها در این دنیا سختی هایی را در زندگی خود تجربه خواهیم کرد. پس همه ی ما در زندگی خود اضطراب هایی داریم. در این مواقع افرادی که به بلوغ احساسی رسیدن هیچ زمان چیزی را انکار نمی کنند، بلکه به خود آموخته اند که هر موقعیت سختی پایانی دارد و آنها در نهایت نجات خواهند یافت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }