باورهای سمی چه تأثیری در زندگی ما دارند؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

باورهای سمی

باورهایی در این دنیا هستند که زندگی زیبای ما را تحت تأثیر خود قرار داده اند و سعی دارند با افکار پلیدی که در ذهن ما به جریان می اندازند آینده را از ما بگیرند. این افکار می تواند از جهت های مختلفی زندگی ما را تحت نظر خود بگیرد و زندگی را برای ما ساده و زشت کند.

باورهای سمی
باورهای سمی

زندگی خود را از نگاه دیگران دیدن

برای بسیار از ما پیش آمده که گاهی اوقات زندگی خود را از نگاه دیگران ببینیم و ذهن خود را با جملاتی چون، (اگر من جای فلانی بودم، حتماً زندگی بهتری داشتم) مشغول کنیم. بهتر است همیشه خود را از این نوع باورها دور کنیم و نگاهی عمیق تر نسبت به زندگی خود داشته باشیم. اصلاً جالب نیست خود را جای دیگران فرض کنیم، اصلاً.

خوشحال بودن در زندگی

ما همیشه نباید دنبال دلیلی برای خوشحالی خود داشته باشیم. بسیاری فکر می کنند برای اینکه خوشحال باشند احتیاج به حضور فردی خاص در زندگی خود دارند. شاید شمایی که این مطلب را می خوانید، مخالف سخنان بنده باشید، ولی باید بگوییم که واقعیت زندگی به گونه ای نیست که ما همیشه برای خوشحال بودن احتیاج به افرادی در زندگی خود داشته باشیم.

باورهای سمیافکار دیگران

یکی از باورهای سمی می تواند فکر کردن در مورد افکار دیگران نسبت به خود باشد. اون در مورد من چی فکر میکنه؟ اصلاً به تو چه ربطی داره که اون در مورد تو چی فکر می کنه یا بهتر است بگوییم سبک زندگی تو اصلاً به دیگران چه ربطی داره.

حتماً بخوانید: سبک زندگی واقعی ما با سبک زندگی اینستاگرامی فرق دارد

تغییر در زندگی

یک موردی که همیشه در این جهان قابل تغییر است، زندگی خودمان است. زندگی زیبا است که همیشه جریان تغییر و تحول در آن وجود داشته باشد. پس هیچ زمان خود را با باور سمی چون، دیگه تغییر دادن زندگی دیر شده گول نزنید.

حتماً بخوانید: افراد امن زندگی ما چه ویژگی هایی دارند؟

مشکلات زندگی

هیچ مشکلی در این دنیا غیر قابل حل شدن نیست. در واقع مشکلات زندگی برای همه ما هست و فقط شما نیستی که در زندگی مشکل داری. تا حالا به این موضوع فکر کردی که نتونی با چشمان خودت چیزی را مطالعه کنی یا ببینی. اگر به این موضوع فکر کنی حتماً متوجه می شوی که خوشبخت ترین آدم روی کره ی زمین هستی.

باورهای سمی
باورهای سمی

اهمیت دادن به آینده

هیچ زمان آینده را دست کم نگیرید و هیچ وقت به خود اجازه ندهید که گذشته ی بد شما آینده شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. این باوری سمی است که اشتباهات گذشته مانع از رسیدن شما به آینده زیبا می شود.

حتماً بخوانید: هر فردی در این دنیا هوشی دارد

رفتار دیگران

بسیاری بر این باورند که دیگران باید در زندگی مطابق میل آن ها رفتار کنند. باید بگوییم این انتظار می تواند شما را درگیر باورهای سمی کند و همیشه در زندگی خود به دنبال رفع انتظارات خود از دیگران می شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }