آیا برای خانم های باردار استفاده از لوازم آرایش مجاز است؟زمان مطالعه : ۲ دقیقه

چگونه در دوران بارداری از لوازم آرایش استفاده کنیم؟

دوران بارداری زمانی است که مادران باید حواسشان را به همه ی مواد و ترکیباتی که به بدنشان وارد می شود جمع کنند. یکی از مواردی که مادران در این دوره باید هوش و حواسشان را بسیار جمع کنند، آرایش در زمان بارداری است. در واقع باید بگوییم ما زیاد از ترکیبات محصولات آرایشی و مراقبتی پوستی که خریداری می کنیم خبر نداریم و هر آن باید این امکان را بدهیم که یک ترکیب مضر از این اقلام زیبایی وارد بدنمان شود و برای جنینمان مشکلی ایجاد کند.

آرایش در دوران بارداری

رژ لب

اگر دوست دارید در زمان بارداری در صورت خود از لب های زیبا و خوش فرم لذت ببرید، حتماً بایستی از رژ لب های ارگانیک استفاده کنید. این نوع رژ لب ها فاقد سرب بوده و از مواد طبیعی چون موم، عسل، روغن های طبیعی، شی باتر و … ساخته شده اند.

لاک ناخن

لاک های ناخن حاوی ترکیبی به نام تولوئن هستند. این ترکیب را هیچ زمان نباید خانم های باردار اسنتشاق کنند، زیرا استنشاق بوی تولوئن می تواند باعث ایجاد نقایصی در رشد جنین شود و حالات تهوع، سرگیجه، حساسیت های پوستی مادر را درگیر خود می کند.

حتماً بخوانید: نکات مهم در مورد خرید لباس نوزاد

کرم پودر

برای استفاده از کرم پودر شما احتیاج به ترکیبات ارگانیک دارید. کرم پودرهای معمولی حاوی ترکیباتی چون رتینوئید و بتا هیدروکسی اسید هستند که می تواند سلامت جنین را به خطر بی اندازند.

آرایش در دوران بارداری

سایه، پنکک، رژگونه

تمامی محصولات آرایشی پودری شکل می تواند سریع جذب پوست شوند و بدن فرد را با ترکیبات داخل خود درگیر کنند. پس سعی کنید در زمان استفاده از مواد آرایشی چون سایه، پنکک و رژگونه به ترکیبات آن ها توجه کنید و حتماً از لوازم آرایشی استفاده کنید که فاقد بیسفنول آ و پارابن باشد.

حتماً بخوانید: بیایید با لوازم آرایشی وگان رالف را نجات دهید

در آخر

خانم های باردار سعی کنند در دوران بارداری کمتر از مواد آرایشی استفاده کنند و اگر هم قصد آرایش کردن را دارند حتماً از برندهای معتبر و محصولات آرایشی ارگانیک استفاده کنند. شاید بهتر است بگوییم که مادران بیشتر به جای آرایش کردن به سلامت و شادابی پوست خود روی بیاورند.

هشدار! این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }