کاور یا بادیفنس، مسئله این است؟زمان مطالعه : ۳ دقیقه

کاور و بادیفنس بدنه خودرو

چند سالی است شرکت های تولید کننده محصولات محافظی خودرو به زمینه محصولات محافظت کننده از رنگ بدنه خودور ورود پیدا کرده اند و محصولات بسیار جذاب و جالبی را در زمینه مراقبت از رنگ بدنه خودرو تولید کرده اند. یکی از این محصولات کاور و بادیفنس بدنه خودرو است.

اگر بیاییم به کشور ایران و بازار خودروی و علاقه مردم نسبت به خودرو را مورد بررسی قرار دهیم، حتماً متوجه می شویم که قیمت های خودرو در ایران بسیار بالا است و صاحبان خودرو در ایران به ماشین خود بسیار اهمیت می دهند. حال همین موضوع سبب شده مردم ایران از محصولی به نام کاور بدنه استقبال خوبی نشان دهند و خودروی خود را زیر تیغ و پلاستیک های کلینیک های خودرو ببرند.

کاور و بادیفنس بدنه خودرو
کاور و بادیفنس بدنه خودرو

کاور و بادیفنس چیست؟

کاور بدنه یا PPF؛ یک لایه ی پلاستیکی بسیار سخت است که از چند نوع مواد شیمیایی مثل پلیر اتان در چند لایه روی هم تشکیل شده است.

حتماً بخوانید: کاور و سرامیک بهترین راه برای محافظت از رنگ خودرو

چند نوع کاور بدنه داریم؟

خوشبختانه این محصول محافظتی رنگ بدنه دارای تنوع زیادی است و به شما این اجازه را می دهد که بر طبق سلیقه ی خود از رنگ بدنه خودروی خود محافظت کنید.

اگر بخواهیم به تعدادی از این کاورها اشاره ای کنیم، بادیفنس X، بادیفنس مات، بادیفنس روشن، کاور کروم ساتن، کاور ناردوگری مات،کاور سوپر دایمند، کاور آئورا، کاور سالید، کاور مات متالیک، کاور سوپر کروم، کاور کروم، کاور طرح چرم، کاور طرح ماربل، کاور سایکودلیک (هفت رنگ) و … می توانند موارد خوبی باشند.

کاور و بادیفنس بدنه خودرو
کاور و بادیفنس بدنه خودرو
حتماً بخوانید: مشکلات بزرگ خودروهای آلمانی

بادیفنس چیست؟

بسیاری از مالکان خودرو اصلاً دوست نداشتند رنگ اصلی خودرویشان پوشیده شود برای همین کمپانی ها تصمیم گرفتند کاوری شفاف همانند نایلون را در تیراژ کارخانه خود به تولید برسانند. همین طور که بادیفنس بین مردم رواج پیدا کرد، کمپانی ها هم روز به روز به صنعت این کار خود تنوع بخشیدن و بادیفنس های مات، روشن و سری X را به بازار عرضه کردند.

بادیفنس چگونه نصب می شود؟

شیوه نصب بادیفنس به این صورت است که رول بادیفنس را به اندازه ابعاد هر بدنه ی خودرو برش می دهند و بعد جلد بادیفنس را جدا می کنند و به واسطه یک محلول کفی هم بادیفنس و هم بدنه خودرو را خیس می کنند و سپس بادیفنس را به بدنه خودرو می چسبانند و به واسطه کارتک های مخصوصی بادیفنس را روی بدنه فیکس می کنند.

مزایای بادیفنس چیست؟

همانطور که گفته شد، یک لایه پلاستیکی روی بدنه خودرو را پوشش می دهد. حال این پوشش زمانی که روی بدنه خودرو قرار می گیرد، از رنگ خودرو حین تصادف، نور خورشید (آفتاب سوختگی)، ماده های اسیدی چون فضولات حیوانات، باران های اسیدی و خط و خش مراقبت می کند.

کاور و بادی فنس بدنه خودرو
کاور و بادیفنس بدنه خودرو

کاور بدنه چیست؟

اما می رسیم به متنوع ترین کاور موجود در دنیا که می شود گفت برای هر مالک خودرو انتخاب های زیادی را روی میز قرار داده است. در واقع کاور همانند بادیفنس عمل می کند و تنها فرقی که دارد در رنگ و جنس آن است. به طور مثال شما برای بادیفنس کردن یک خودروی سفید کلاً می توانید ۳ نوع انتخاب داشته باشید. اما برای کاور کردن یک خودروی سفید شما حق انتخاب هایی چون کاور سفید مات، کاور سفید ساتن، کاور سفید سوپر داینمد، کاور طرح ماربل، کاور سفید سایکودلیک و … دارید.

کاور چگونه نصب می شود؟

کاور را هم همانند بادیفنس به اندازه ابعاد بدنه خودرو برش می دهند و به واسطه کارتک های مخصوص و وسایل حرارتی مخصوصی بر روی بدنه نصب می کنند.

مزایای کاور چیست؟

مزایای کاور هم همانند بادیفنس است و تنها فرقی که با بادیفنس دارد، ایجاد جذاب و زیبایی بیشتر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }