هر فردی در این دنیا هوشی داردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

انواع هوش

هوش؛ واژه ای که به ذهن مردم جهان نقش داده و به آن ها شیوه و سبک زندگی خاصی را آموخته است. در این دنیایی که ما زندگی می کنیم، هر کدام ما از یکی از انواع هوش در ذهن خود بهره می بریم و سعی می کنیم زندگی خود را به واسطه همین هوش ها زیبا کنیم.

انواع هوش
انواع هوش

هوش موسیقیایی

افرادی که از هوش موسیقیایی بهره می برند عموماً ریاضیادانان خوبی هستند و علاقه زیادی به موسیقی دارند. این افراد به سرعت ریتم و لحن موزیک ها را به خاطر می سپارند و در نوشتن و نواختن موسیقی تبحر خاصی دارند. در کل هوش خوبی در عرصه موسیقی و ریاضی دارند.

هوش ریاضی و منطقی

افرادی که از هوش ریاضی و منطقی در ذهن خود پیروی می کنند، عموماً برای خود الگوی فکری خاص دارند و خودشان هستند که این الگوی فکری را برنامه ریزی می کنند. این افراد در بحث های منطقی تبحر بسیار خوبی دارند و می توانند در استدلال آوردن بسیار مهارت به خرج دهند. جالب است بدانید افرادی که هوش ریاضی و منطقی دارند به شدت به بازی های استراتژیک علاقه مند هستند.

انواع هوش
انواع هوش

هوش وجودی

فکر کردن کل زندگی افرادی که هوش وجودی دارند را در برگرفته و آن ها را به وجود داشتن در این دنیا بسیار تشویق کرده است. در واقع آن ها به مسائل مهم زندگی بسیار فکر می کنند و سعی می کنند به زندگی خود معنا دهند. یکی از ویژگی هایی این افراد می تواند، علاقه نداشتن به بازی های ویدیویی باشد.

حتماً بخوانید: کتاب هوش هیجانی اثر دنیل گلمن

هوش تعاملی

افرادی که از هوش تعاملی بهره می برند به خوبی دیگران را درک می کنند و توانایی خوبی در بدست آوردن دیگران دارند. آن ها افرادی که هستند که با سخنان خود می توانند دیگران را به خوبی متقاعد کنند و جالب تر این است که آن ها می توانند به راحتی دنیا را از نگاه دیگران ببینند. به طور کل به احساسات دیگران اهمیت می دهند و توانایی خوبی در درک احساسات دیگران دارند.

هوش حرکتی_بدنی

هوش حرکتی_بدنی به شما اجازه می دهد که تبحر خاصی در زمینه های ورزشی داشته باشید و شما را در انجام فعالیت های رقص و یوگا خاص تر از دیگران نشان دهد. جالب است بدانید این نوع هوش می تواند ذهن و جسم شما را در رسیدن به اهدافتان هماهنگ کند.

انواع هوش
انواع هوش

هوش زبانی

تعریف ما از هوش زبانی می تواند علاقه یک فرد به واژگان، خواندن، نوشتن، شعر و رمان باشد. در واقع این هوش به افراد اجازه می دهد که ذهنشان عاشق نوشتن به خصوص دل نوشته ها باشد. جالب است بدانید افرادی که از هوش زبانی بهره می برند در یادگیری زبان های مختلف بسیار تبحر دارند.

حتماً بخوانید: ذهنیت ثابت یا ذهنیت رشد؟

هوش درون فردی

هوش درون فردی به شما این اجازه را داده که افکار و احساسات عمیق تری نسبت به دیگران داشته باشید. شما می توانید مربی بسیار خوبی برای خود باشید و خودتان به خودتان انگیزه بدهید. در اکثر مواقع سکوت بر شما حاکم است و در ذهنتان دارید با خود صحبت می کنید.

هوش فضایی_تجسمی

خیال پردازی ذهن شما را کاملاً پوشش داده و به شما یک قدرت تخیل بی نظیری داده است. در واقع تفکر شما از جنس سه بعد است و شما این اجازه را دارید که در فعالیت های طراحی و نقاشی فردی خاص باشید و بین دیگران درخشش خاصی داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }