افزایش سوخت و ساز بدن با این سبک زندگیزمان مطالعه : ۳ دقیقه

افزایش سوخت و ساز بدن

اکثر افرادی که می خواهند رژیم لاغری را تجربه کنند، به دنبال افزایش سوخت و ساز بدن خود هستند. حال افزایش سوخت و ساز بدن در این روزها کمی با زندگی بعضی از ما در تداخل است. ادامه مطلب شما را با این تداخلات آشنا خواهیم کرد تا شما در طی شبانه روز از انباشه شدن چربی ها در بدن خود جلوگیری فرمایید.

افزایش سوخت و ساز بدن
افزایش سوخت و ساز بدن

اهمیت دادن به وعده صبحانه

یکی از مهمترین وعده های غذایی که هر فرد برای زندگی سالم باید به آن احترام بگذارد، صبحانه است. حال اگر تصمیم دارید در هنگام صبح متابولیسم بدن خود را افزایش دهید، سعی کنید تا یک ساعت بعد از بیدار شدن از خواب صبحانه خود را میل بفرمایید. جالب است بدانید که بدن به دلیل اینکه هنگام خواب شبانه غذایی دریافت نمی کند، بعد از بیدار شدن به شدت آماده شروع یک سوخت و ساز عالی است.

به این موضوع توجه کنید که اگر می خواهید هنگام صبح یک سوخت و ساز خوب را تجربه کنید، سعی کنید از مواد غذایی استفاده کنید که پروتئین بیشتری داشته باشند.

حتماً بخوانید: در چه زمان هایی نباید آب بنوشیم؟

نوشیدن آب کافی در طی شبانه روز

هر زمان میزان خروجی آب بدنتان بیشتر از ورودی آن باشد، بدن شما دچار دهیدراته یا خشک شده است. حال این موضوع می تواند نظم و متابولیسم بدن شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. پس سعی کنید برای داشتن یک سوخت و ساز خوب و از همه مهمتر سلامت بدن خود در روز به میزان مورد نیاز بدنتان آب بنوشید. به این موضوع هم توجه کنید که آب بدن فقط از طریق مستقیم تأمین نمی شود، بلکه میزان قابل توجهی از آب بدن به طور غیر مستقیم تأمین می شود.

حتماً بخوانید: خواب با کیفیت؛ یک رویای دست یافتنی

داشتن خواب کافی

یکی از مهمترین مواردی که می تواند در سوخت و ساز بدن ما اختلال ایجاد کند، خواب نامنظم و کم است. در واقع شما اگر خواب کافی در طی شبانه روز خود تجربه نکنید، می توانید سبب افزایش مقاومت نسبت به انسولین شوید و میزان قند خون خود را بالا ببرید.

افزایش سوخت و ساز بدن
افزایش سوخت و ساز بدن

جلوگیری از استرس و اضطراب

استرس و اضطراب حین خوردن غذا می تواند سوخت و ساز بدن را آرام و هورمون های اشتها را برای دریافت غذایی بیشتر تحریک کند. پس سعی کنید در مواقعی که دچار استرس و اضطراب هستید، اشتهای کاذب خود را کنترل کنید.

حتماً بخوانید: چگونه بر گرسنگی کاذب خود غلبه کنیم؟

کالری بدن خود را نسوزانید

یک تفکر اشتباهی که این روزها بسیاری دچار زیان های آن ها می شوند، نخوردن غذا برای کاهش وزن است. در واقع زمانی که شما غذا نمی خورید بدنتان در حالت گرسنگی شدیدی قرار می گیرد و برای جبران این گرسنگی به سراغ کالری سوزی می رود. حال این شرایط پیش آمده کاملاً با سوخت و ساز بدن در تضاد است و شما دارید یک متابولیسم بسیار پایینی را در بدن خود تجربه می کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است با پزشک یا متخصص مربوطه مشورت کنید. اطلاعات بیشتر
ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }