سبک زندگی واقعی ما با سبک زندگی اینستاگرامی فرق داردزمان مطالعه : ۳ دقیقه

اثرات مخرب اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار خوب است، اگر افراد به درستی از آن استفاده کنند. پس نباید هنگام استفاده از این اپلیکیشین چند مگابایتی احساسات و شخصیت واقعی خود را درگیر کنیم. در واقع می شود گفت اگر فردی بخواهد سبک زندگی واقعی خود را با سبک زندگی اینستاگرامی مقایسه کند، خود را دچار اثرات مخرب اینستاگرام کرده است.

آدم ها واقعی نیستند

خیلی وقت ها پیش می آید که آدم ها اون چیزی که شما فکر می کنید، نیستند. در واقع شما از پشت پرده آدم هایی که شما در اینستاگرام دنبال می کنید، خبر ندارید و فقط چیزی را نگاه می کنید که آدم ها در اینستاگرام پست کرده اند.

اثرات مخرب اینستاگرام
اثرات مخرب اینستاگرام

حقیقت ندارد

بسیاری از مواردی که در اینستاگرام مشاهد می کنید، اصلاً حقیقت ندارد و فقط شما برای مدتی در دنیای غیر واقعی قدم می زنید و مواردی را می بینید که شاید اصلاً در دنیای واقعی جایگاهی ندارد.

حتماً بخوانید: سواد رابطه؛ بدان تا زندگی بهتری را تجربه کنی

همیشه سمتش نرو

خیلی وقت ها پیش آمده که ما در جمع های دوستانه و خانواده نشسته ایم و بعضی افراد را مشاهده می کنیم که به جای اینکه وقت خود را با ما بگذرانند، دارند در پست ها و ویدیوهایی که اصلاً نمی دانند چه اشخاصی آن ها را گذاشته است وقت می گذرانند. بهتر است در جمع های دوستانه و خانواده کمی خود را از این شبکه اجتماعی دور کنیم و زمان خود را بیشتر با اشخاص واقعی بگذرانیم.

حتماً بخوانید: تأثیر فضای مجازی بر زندگی افراد

لایک ها و فالورها_!! اثرات مخرب اینستاگرام !!

بسیاری از اشخاص زمانی که در دام اینستاگرام می افتند، دیگر شخصیت و ارزش واقعی خود را از یاد می برند و همش فکر می کنند که شخصیت و ارزش آن ها در این دنیا لایک ها و فالورها است. البته به این موضوع توجه کنید که حتماً لازم نیست که شما یک پیج ۱۰۰ هزار نفری داشته باشید، بلکه یک پیج ۱۰۰ نفری می تواند شما را دچار چنین مشکلی کند.

اثرات مخرب اینستاگرام
اثرات مخرب اینستاگرام

تأثیر اینستاگرام بر سبک زندگی

یکی از مواردی که این روزها از آن به عنوان یکی از اثرات مخرب اینستاگرام یاد می کنند، افسردگی در جوانان است. حتماً اگر شما وارد قسمت ذره بین اینستاگرام شوید، متوجه پست هایی می شوید که اصلاً با شرایط زندگی بعضی از ما تطابق ندارند و کاملاً در تضاد با زندگی ما است. در این شرایط بدترین کاری که یک فرد می تواند با خود انجام دهد، این است که زندگی و شرایط خود را با دیگر افراد مقایسه کند. به طور مثال اگر فردی ساعت رولکس بر دستان خود می اندازد، این دلیلی نمی شود که ما هم باید چنین ساعتی در دستان خود داشته باشیم، بلکه باید به دنبال شخصیت واقعی و نیاز واقعی خود برای داشتن یک ساعت رجوع کنیم.

حتماً بخوانید: دختران امگا؛ دخترانی که آن ها را مادر جمع خطاب می کنند

اینستاگرام و افسردگی

حتماً برایتان پیش آمده که زمانی از احساسات و شرایط فعلیتان راضی نباشید. در این زمان ها هیچ گاه اینستاگرام را پناهگاه خود نکنید، بلکه اینستاگرام را لانه ی دشمن برای احساسات خود بدانید. در واقع روحیات و خلقیات ما به گونه ای است که اپلیکیشینی همانند اینستاگرام نمی تواند آن را درک کند و به ما مسیری خوبی را معرفی کند. در این مواقع ما با ارتباط بین اینستاگرام و افسردگی فاصله ی کمی داریم و خود را داریم درگیر مشکلات روانی می کنیم.

آنفالو کنید

پیج هایی که شما را مورد آزار قرار می دهد و باعث می شود شما زمان زیادی از شبانه روز خود را صرف آن ها کنید، آنفالو کنید. شاید کم شدن تعداد فالوینگ های شما در روان سالم شما تأثیر مثبتی داشته باشد. شاید اصلاً برای مدتی ترک این شبکه اجتماعی بتواند، ما را بیشتر با تأثیر اینستاگرام بر سبک زندگی آشنا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

img { border-radius: 25%; }